Annons:
Etikett14-efter-operation
Läst 1500 ggr
ElinT
8/25/16, 7:35 AM

Uppdatering 15 månader efter GBP

Eftersom jag gjorde ett inlägg 9 månader efter operationen, så gör jag en uppdatering nu. Jag har nu gått ned 67 kg från flytstart (= 72 kg sedan min toppnoterade vikt) och har ett helt normalt BMI. Detta är den vikt jag kommer sikta på att fortsätta behålla. Fortfarande inga biverkningar. Mår bättre än jag gjort någonsin i livet, och är även jämn i humöret och mindre stressad (trots en hel del nya stressfaktorer i livet som skulle påverkat mig mer tidigare). Älskar numera att röra mig, kan vakna med "spring i benen" och längta ut. Ansluter mig till gruppen som hävdar att en viktoperation varit något av det bästa de gjort i sitt liv. 

Men jag är som jag skrivit tidigare oerhört tacksam att jag inte fått några biverkningar (ännu, ta i trä) och skulle inte lättvindigt rekommendera andra att operera sig . Det är en risk man tar som man noga måste överväga, och om jag inte haft så mycket övervikt som jag haft och den ålder jag har (på väg mot 50), kanske mina val sett annorlunda ut. Önskar alla som bestämt sig för operation ett stort lycka till! 🙂

Annons:
Davbjo
8/25/16, 8:35 AM
#1

Kul att höra! Jag har inte heller några biverkningar, och jag resonerar likadant. Alla går det så klart inte lika bra för, även om det gör det för de allra flesta, så det är viktigt att intresserade får all information.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Upp till toppen
Annons: