Annons:
Etikett14-efter-operation
Läst 1770 ggr
trullan
2016-06-20 22:21

Uppdatering 8 månader efter operationen

Började på 116 kilo vid möte på kirurg. Hade gått ner lite till inskrivning. Skulle gått ner 6,5 kg till operationen. Hade gått ner 12 lite drygt. Väger i dag 69. Ett kilo till så är jag inte längre överviktig utan "normalviktig" Men har fortfarande mycket mage kvar. Blir sjukt besviken när jag tittar ner och ser den. Eller som idag när jag passerade spegeln på jobbet och såg hur snyggt mina rosa jeans i storlek 38 satt men också valken som gällde över linningen. När jag var fet brukade jag lite skämtsamt säga att jag hade fyra hyllor. Tre magvalkar och brösten. Nu har jag nästan Inga bröst kvar och den översta och den understa valken är borta. men den i mitten är kvar!!!!!! Plus en del på låren men det stör mig inte så mycket som magvalken.😞 Det går ju inte att punktförbränna heller. Har sex kilo kvar till min drömvikt. Hoppas att minst fem av dem är på magen så den jämnas ut lite. Sen lär jag ju ändå få göra lite plastikingrepp för att slippa allt fladder.

Annons:
[LoveUnite]1
2016-06-20 22:36
#1

Skinn operation, eller vad det kallas, kan du göra sådant?

Av ren nyfikenhet, hur känns det med maten och sug efter saker, minskades det eller är det alltid kvar?

Hur mycket kan du äta?
Vad händer när du når din normal vikt / mål vikt, hur bromsar du så du inte forts'tter att gå ner i vikt?

trullan
2016-06-21 05:33
#2

Jo det blir bukplastik och troligen även armar och ben och tuttar får också vara med på ett hörn. Kommer att kosta lite men det är det värt. Maten funkar bra. Jag har varit hård mot mig själv och hållt på vad jag ska äta och inte känt några direkta sug. Äter godis på lördagen men kanske 6 bitar i stället för som förr ett kilo. Jag äter fortfarande ganska liten portion. Äter alltid på assiett men det gör hela familjen iofs. Tex en halv laxfilé, en potatis och grönsaker Minst halva tallriken grönt. I stort sett inget mjukt bröd mer än på fredagen för min mage gillar inte mjukt bröd. Vet inte vad som händer när jag når målvikt. Tror inte det blir något större problem då kroppen bromsat rejält sista månaden och hektona sitter som sten. Jag har inga problem att ringa dietisten på kliniken och få tips när den dagen kommer.

Upp till toppen
Annons: