Annons:
Etikett14-efter-operation
Läst 2390 ggr
Everlyn
5/29/16, 3:53 PM

Hur har era bröst förändrats?

Ja, som rubriken lyder, hur har era bröst förändrats efter op? 

Jag överväger själv att göra viktoperation, men vill samtidigt ha kvar mina bröst.. iallafall större delen av dom! Hmmm inser att jag låter jätteytlig men det har varit det enda jag gillat med min kropp under så lång tid så skulle nog kännas tomt utan..



Annons:
Honestyisdead
5/29/16, 3:55 PM
#1

Bröst är fett och således minskar dessa vid fettförlust.

Everlyn
5/29/16, 4:05 PM
#2

#1 Jo det vet jag ju.

Men jag undrar mer om det är vanligt att brösten blir som "tomma påsar", hur det i sådana fall har påverkat en, om någon haft samma oro som jag osv.
Ställde frågan lite dumt kanske!:)



Zadeira
5/29/16, 4:14 PM
#3

Precis som med resten av huden på kroppen så drar huden ihop sig efterhand man går ner i vikt och det blir sällan så att brösten blir "tomma påsar" eller konstiga, utan bara mindre.

Honestyisdead
5/29/16, 4:20 PM
#4

#3 Jag påstår motsatsen.  Ofta blir brösten "påsar" vid stor viktnedgång. Och väldigt många som opererat sig får överflöd av hud som inte drar tillbaka sig.

cissi_1993
5/29/16, 4:34 PM
#5

om det är mycket fett som försvinner fort så hinner inte huden dra ihop sig så då blir det tomma påsar. däremot om det går lite långsamt när man går ner i vikt så kan huden hänga med på ett bättre sätt men det finns ju också gränser för hur mycket den kan dra ihop.

SilverEmma
5/29/16, 5:52 PM
#6

Att huden drar ihop sig bättre vid långsammare viktminskning är en myt. Huden drar ihop sig lika mycket oavsett om du går ner 50 kg på en vecka eller ett år, men man upplever att den hänger med bättre om man går ner långsammare eftersom man ser det lite mer efter hand då. Huden förändras ungefär 2 år efter viktminskningen, så även om du går ner väldigt mycket under ett halvår så fortsätter huden att dra ihop sig ytterligare en tid efter det.

Annons:
cissi_1993
5/29/16, 6:14 PM
#7

jo självklart men som du säger så upplevar man brösten mer som tomma påser eftersom att fettet försvinner fortare en vad huden kan dra ihop sig

Zadeira
5/29/16, 7:52 PM
#8

#3 Fast det beror på hur stor övervikten är ju…

Honestyisdead
5/29/16, 8:17 PM
#9

#8 Gör man viktoperation har man fetma.  Alltså väldigt mycket övervikt. Ofta går man ner enormt mycket. Huden hängen inte med över huvud taget.

Zadeira
5/29/16, 8:20 PM
#10

#9 Vi är helt enkelt inte helt överens. Jag har upplevt kompisar med minus 50-60 kilo som inte har mer än lite slappare hud än andra, alltså utan häng och utan hängbröst..

Honestyisdead
5/29/16, 8:25 PM
#11

#10 Jag garanterar att de är undantag. Vanligast är slapp hud. Detta har jag pratat med läkare om. Läkare som följer upp folk efter sina op.

Så man ska inte vänta sig att ha sådan tur som de du påstår gått ned så mycket.

Zadeira
5/29/16, 8:31 PM
#12

#11 Det har alltså inte skett direkt i samband med viktnedgången, de har självklart gått minst ett år vid målvikt innan de bedömt sin status på huden.

När jag blev sjuk och gick ner 55 kilo på ett år blev det inte mycket slapp hud kvar. Lite på framförallt rumpan och magen hängde lite, men brösten blev verkligen inte några påsar utan de slutade helt att existera. Vet inte om anorexia och  operation har betydelse för hur pass huden drar ihop sig.

[LarssonA]
6/7/16, 12:01 PM
#13

De har blivit två tomma ICA-kassar, men som väl är finns det bra bhar som fixar till såna skavanker!

Annons:
Upp till toppen
Annons: