Annons:
Etikett14-efter-operation
Läst 1539 ggr
trullan
3/19/16, 12:02 PM

fem månader efter operationen

Jag mår bra. Har haft två rejäla förkylningar, precis som vanligt vid den här tiden på året. Jag har inte haft ngr egentligen negativa upplevelser. en morgon åt jag sötlimpa till frukost (Skogaholm), jag hann lämna dottern på dagis sen började magen mullra. 25 min senare stannade jag bilen utanför jobbet och fick kuta in för att hinna på toa….det är väl egentligen enda gången. I julas när vi bodde på hotell var det ju problem med maten och magen men inga panik-upplevelser. I morse stannade vågen på 76,2 kg. Vilket innebär minus 40 kg sen jag skrev in, 28 sen operationen. Läkaren jag hade för sex år sedan sa, med operatio eller inte kan du aldrig räkna med att gå ner längre än till 75….hmm mm Mitt nästa delmål är 72 kg till 23 maj. Jag har gott om tid på mig och jag är snäll också så hinner jag inte tills dess så gör jag inte. jag mår bättre än någonsin i mitt 43 - åriga liv. Men….nu börjar kommentarerna….."räcker det inte nu?" "Tycker du inte att det är dags att nöja sig?" Jag har åtta kilo kvar innan jag har ett BMI som indikerar normal vikt. Jag har en hemlig dröm att nå 62 (vet inte varför just den siffran) men har nu som slutmålet 65. Till mina 165 kg är det absolut inte för lite. Har ni också fått kommentarer med negativa vibbar kring er viktminskning?

Annons:
Siggebus
3/19/16, 12:13 PM
#1

Jag har inte gjort någon operation utan la om kosten till lchf men det är oväsentligt - samma kommentarer fick jag också höra! 🙂
På något sätt är det som att folk gläds med en ….till en början…. men i mitt fall märkte jag att de som senare började kommentera var dem som själva var lite mulliga.
Vet inte vad det berodde på men kanske de kände sig lite "hotade" när jag började gå förbi deras vikt/utseende och blev smalare än dem? 🤔
Ingen normalviktig kommenterade något negativt utan det var de andra.
Är det så för dig?
Numera har de vant sig men någon kan säga en liten spydig kommentar ibland om jag tackar nej till fika-bröd att "näää du bantar väl!?"
Man får skita i det helt enkelt.

trullan
3/19/16, 12:34 PM
#2

Nä. För mig är det de smala-normalviktiga. De mulliga i min närhet kör fortfarande med skrämselpropaganda kring viktoperation eller går nästan till attack "ha men det är ju klart att du går ner, du har ju opererat dig en annan får ju jobba lite för det" Som om en operation gör att man vaknar smal en morgon liksom 😂 Jag har inte varit så öppen med min operation just pga all negativitet som finns. Men de som tidigare peppat och hejat på..har nu bett mig sluta och det finns en fin rund mage kvar att ta av. Sen får jag ju tips om hur jag ska bli av med överflödig hud (utan att jag ber om det) från ffolk som gått ner tio-tolv kilo. Den roligaste var nog köp en korsett som är en stl för liten. Linda in magen med gladpack och kläm in dig i korsetten och jogga minst en halvtimme så. Gör det varje dag i minst två veckor. ..

Upp till toppen
Annons: