Annons:
Etikett14-efter-operation
Läst 1281 ggr
ElinT
2016-02-20 12:15

Knappt 9 månader sedan operation...

… och jag har hittills gått ned 61 kg. Om 4 kg är jag normalviktig enligt BMI, får se om jag kommer dit. Nästan halva min kroppsvikt har försvunnit. Ni andra som behövt gå ned så här mycket vet vad detta betyder för psyke och kropp - jag har fått ett helt nytt liv! 🙂

Förutom några perioder då jag varit rejält hårt i magen har jag inte haft några komplikationer, vad jag kan minnas. Jag har varit fullt nöjd med min viktnedgång sedan länge, "redan" efter -30 kg så tyckte jag att det varit väl värt att göra denna operation och det hade inte varit någon katastrof om kroppen velat stanna på den vikten. Får också säga att jag nästan glömt att jag är opererad, det enda som jag tänker på är att ta vitamintabletterna och att jag inte äter godis, efterrätter och andra sötsaker. Som snacks äter jag mest nötter. 

Jag förstår nu alla de som skrivit så glada inlägg här efter liknande viktminskning, inte minst i Humor-tråden. Men varje persons "viktoperationresa" ser olika ut - jag har haft tur och haft det relativt lätt, vilket jag naturligtvis är innerligt tacksam för.

Annons:
Davbjo
2016-02-22 10:35
#1

Kul att höra, verkligen! Jag kände likadant efter ca 30 kg, att det var värt det även om det skulle stanna där, vilket det sedan inte gjorde.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Upp till toppen
Annons: