Annons:
Etikett14-efter-operation
Läst 1167 ggr
trullan
2015-12-11 16:54

smärtstillande vad kan jag ya?

Har sån fruktansvärd mensvärk och precis som före min operation är magen helt uppfuckad vid mens….vad kan man ta utan att magen blir värre. Min mage krampar och jag har diarré och mår illa…..som jag gjort vid mens de senaste 15 åren. Före operationen var det bästa att bara äta mjukt vitt bröd och inget annat på nån dag ich knapra diklofenak. Det känns inte som någon lysande lösning nu. Min första mens efter operationen var nästan två veckor sen och kom och gick nästan utan att jag märkte det. Hade hoppats att det skulle fortsätta så😕

Annons:
trullan
2015-12-11 16:55
#1

Och ber om ursäkt för stavningen. .min telefon vill inte alltid skriva det jag vill

VildaVittra
2015-12-11 17:03
#2

Har dom utrett dig för endometrios?

Det enda "smärtlindrande" som egentligen funkar på mig vid mens är sprit. Då slutar man att krampa.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

trullan
2015-12-11 17:16
#3

Jag är komplett utredd. Detta började efter en livnoderoperation 2001. Har utretts två ggr på fertilitetsklinik (2olika män) sant 2-3 ggr pga smärtorna. Det är bara en dag eller i värsta fall två som jag har riktigt ont men diarré har jag upp emot en vecka och det är tydligen fullt normalt. Sorit dricker jag inte. Dels för att jag inte gör det mer än extremt sällan och sen är jag så pass nyopad att jag inte vill. Sprit är annars effektivt. Tog det mot galljramper innan min galla togs bort.

[Aralia]
2015-12-11 21:21
#4

Jag har ingen egen erfarenhet men läst att många tar Panodil… kan det funka?

trullan
2015-12-12 19:10
#5

Får testa det nästa gång

Upp till toppen
Annons: