Annons:
Etikett14-efter-operation
Läst 1281 ggr
trullan
2015-11-11 15:06

Fyra veckor sen operation

Fyra veckor sen jag opererades. Minus 19 kilo inklusive flyt och så drog jag ju ner två veckor före flytet också. Mitt mål är minus 25 till jul och det känns nog som att jag kan klara det. Det går inte fort. Sen operationen är det 7 kg "bara" men det är en rätt behaglig takt. Har börjat äta nu och klarar det mesta, så länge jag inte tar järntabletter för då funkar inget. Jag har haft järnbrist förr och jag känner mig absolut inte som de gångerna så jag ligger lågt och visar det på ngr brister vid mitt återbesök så köper jag blut- eller järnsaft och kör med.

Annons:
LottaKam
2015-11-12 18:42
#1

Härligt att höra att det går bra för dig också😄 Det är 4 v sedan min op också och även jag har gått ner 7 kg. Jag inser att det är helt ok men blir så frustrerad och rädd att det inte kommer att fungera på mig när jag läser bloggar och på fb om hur mycket andra går ner😐 Men men tålamod 😄 Lycka till i fortsättningen och hoppas dina värden är bra på nästa koll 👍

trullan
2015-11-13 21:14
#2

Det samma till dig LottaKam. Var opererades du?

LottaKam
2015-11-14 02:32
#3

Carlanderska, och du?

majala
2015-11-14 18:35
#4

4 veckor efter op hade jag gått ner 7,2 kg. Tyckte själv det var ganska snabbt med ~1,8 kg/vecka. Tänk om man skulle rasa snabbare, kroppen skulle ju få spader. :-)

trullan
2015-11-15 08:06
#5

LottaKam. I Boräs. Majala. Jag är nöjd med mina kilon. Men har hört om folk som gått ner det dubbla. Jag vill gärna att psyket ska hänga med också. Jag har liksom tappat 2 storlekar på jeans redan och bara det är svårt att greppa

Davbjo
2015-11-18 07:48
#6

#5: Platåerna landar helt olika hos olika personer, slår man dock ut det på längre tid så brukar den genomsnittliga nedgången se ungefär likadan ut. En nyckel till framgång för mig har varit att helt enkelt strunta i att hetsa om allt, som man gjorde innan. Det blir lite som det blir, jag kan ändå inte påverka det i närheten av så mycket som jag kunde förut.

Tillåt dig själv inse att din kropp numera inte har vad som krävs för att vara överviktig längre, så kommer resten av sig självt sedan. :)

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Annons:
Upp till toppen
Annons: