Annons:
Etikett13-operationsberättelser
Läst 1533 ggr
trullan
10/20/15, 5:13 AM

jaha.....då var det dags då

Sitter på sängen på hotellet. Duschad och klar. Ska vara några våningar ner kl 6.30. Är rädd för att bli hemskickad eftersom jag har ont i halsen. Inte mycket men tillräckligt för att det ska kännas och irritera. Dottern blev sjuk natten till i går. Maken kände sig krasslig i går eftermiddag när han körde mig hit. Jag hoppas att jag vaknar sedan och det är klart….att mitt nya liv börjar.

Annons:
_Fisken
10/20/15, 6:36 AM
#1

Lycka till !

Davbjo
10/20/15, 7:50 AM
#2

Det går nog bra ska du se, håll oss uppdaterade!

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

[Aralia]
10/20/15, 12:17 PM
#3

Vid det här laget har ditt nya liv börjat.. :)

Hoppas att allt har gått bra för dig…

trullan
10/20/15, 5:08 PM
#4

Tack vare suuuuverän personal så vaknade jag utan panik, brukar vara väldigt ångestladdat för mig att vakna efter narkos. Mådde hyfsat. .låg vaken i över en timme med luftmask på. Förklarar den när jag är klarare i skallen. Hade väldigt ont typ vid revben först men fick smärtstillande direkt. Satt i fåtöljen på uppvak i över två timmar. .enda problemet var atg jag var/är såååå trött men har hittills undvikit att sova för jag vill inte sabba nåt. Jag kom upp på avdelningen vid två och ficj då nyponsoppa. .1 dl som jag fortfarande inte fått i mig pga halsen. Jätteont där efter slangen.. Ska snart få middag..soppa . Och har varit ute o promenerat lite i korridoren

LottaKam
10/22/15, 9:50 PM
#5

Skönt att det är över va 😉 Jag opererades den 14 och mår väldigt bra ! Upplevde att dag 2 och 3 efter open var hemska med värk i axlar och revben men som tur är vände det och nu är det toppen och fullt upp att få till matrutinerna. Lycka till och hoppas det vänt för dig också 😄

trullan
10/23/15, 7:20 AM
#6

Stora vändningen kom i går när jag beslutade aty inte ta smärtstillande. ..jag mår dåligt av dem helt klart och ont hade jag inte heller. Är dock väldigt gasig, vill bajsa men inget händer och har väldigt svårt att få ner det jag ska. Det tar stopp. Men jag kämpar på

Annons:
Davbjo
10/23/15, 8:06 AM
#7

#6: Jag hade inte heller speciellt ont, slutade med smärtstillande efter fyra dagar.

Att tarmarna beter sig lite speciellt de första dagarna är helt normalt, och ganska logiskt egentligen. Kroppen håller på och ställer om sig och vänjer sig till din nya fysik. Drick i väldigt små mängder men gör det ofta så brukar det lösa sig.

Plus att kroppen i regel har välfyllda depåer och man brukar klara sig bra utan att äta "som man ska" den första tiden.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

trullan
10/26/15, 9:21 AM
#8

I morgon har det gått en vecka. I dag vägde jag 99.9 vilket innebär -3,9 sedan operation. Jag har haft vad jag tror är dumpning vid varjr frukost men i går kväll klämde jag i mig ett extra mål precis före jag la mig och voila frukosten gick som en dans. Fragminspruta för sista gången i kväll tack gode gud. Får så ont av dem. Men värst var nog laxeringen. Har alltid haft trög mage och har då och då använt laxerande piller. Men nu var det stolpiller. Skulle ta 1-2 timmar innan det var dags att gå på toa men efter 20 minuter var jag tvungen. …hade så jävla ont att jag grät och kallsvettades. Smått jobbigt. Nu fortsätter resan. Det syns inte att jag gått ner direkt då magen är svullen och jag ser nästan gravid ut men jag får köpa nya trosor för dem åker ner 😂

Upp till toppen
Annons: