Annons:
Etikett04-dumpningar
Läst 1957 ggr
Syntium
2015-10-05 18:01

Dumping?

Jag opererade mig 2010, jag har aldrig haft problem med dumping utan allt har gått väldigt bra. 2012 började jag må väldigt konstigt ibland. Yr och svag och darrig. Kunde inte se något samband med nånting men drog slutsatsen blodsockerfall. Nu har jag kommit på att det är i samband med att jag äter något sött (kör LCHF "till vardags") som det här kommer. Tror väl fortfarande det är blodsockerfall men tänker att kan det vara dumping? Kommer ungefär 1- 1 1/2 timme efter jag ätit, dumping är väl snabbare?


"I'm too old for this shit."


Annons:
[Aralia]
2015-10-05 20:52
#1

Finns något som heter sendumpning och det brukar komma efter en timma eller två.. många får ju problem med sött te x så det låter ju inte helt otroligt att det är nåt sånt.

Syntium
2015-10-06 13:56
#2

Aha, det visste jag inte att det fanns något sånt men då är det nog det. Men borde jag inte haft det problemet  från början då?


"I'm too old for this shit."


[Aralia]
2015-10-06 21:31
#3

Inte så säkert.. vet inte varför men det verkar som att det kan komma efter når år. Jag har haft det en gång, opade mig nu i maj, vaknade på natten av att jag var hur sjuk som helst. Inte alls kul.. :(

Davbjo
2015-10-07 07:58
#4

Ja, jag har bara läst om detta men det verkar som att det kan komma senare. Händer det ofta kan det vara idé att skriva ner vad du äter och sedan välja bort vissa saker och se om det blir bättre.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Mimis
2015-10-15 10:01
#5

Det kan vara så att du inte är van vid störa mängder socker/kolhydrater pga att du har kört lchf ett tag. Det är effekten av att 'avgifta sig' från kolhydrater. Kroppen reagerar som den normalt skulle av en kolhydrat överdos.

Upp till toppen
Annons: