Annons:
Etikett14-efter-operation
Läst 1092 ggr
majala
2015-09-10 09:01

Ang hur man får i sig vätska

Enligt mitt sjukhus ska jag sitta och teskeda i mig vatten i två veckor(!) efter op:en. Jag brukar inte vara motvalls i vanliga fall, men det här rådet har jag fullkomligt struntat i för jag skulle bli tokig och inte få i mig tillräckligt om jag skulle jamsa med en tesked. Jag har en sportflaska som jag småsippar ur hela dagen och får i mig bra med vätska. Och jag har inga problem med värk i magen eller dyl. Finns det någon anledning till varför man ska skeda i sig vätska eller är det bara mitt sjukhus som har lite väl strikta förhållningsregler?

Annons:
Tjeja
2015-09-10 09:12
#1

Det med teskedar handlar egentligen bara om mängden. Har man en sked är det lätt att ta "lagom stora/små" klunkar. De blir aldrig för mycket i en mun så att säga. Men kan du hplla storleken på varje "sipp" du tar ur flaskan så det inte blir för stora klunkar är det ju betydligt smizigare med flaska förstås! Poängen är ju att klunkarna inte ska bli så stora att man får ont i magen, töjer ut magen igen eller blir illamående och dumpar som kan vara lätt annars. Så kör vidare med din flaska du o småsippa! Var försiktig bara och försök att hålla dig till småsippar hela tiden bara så du inte börjar "klunka" när du är törstig o inte tänker dig för. :-)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

SilverEmma
2015-09-10 09:12
#2

Det råder får man för att man inte ska råka dricka för snabbt. Det kan göra ont och leda till dumping. Funkar det att småsippa ur en flaska så kör på det. 🙂

Upp till toppen
Annons: