Annons:
Etikett14-efter-operation
Läst 865 ggr
KickiC
2015-09-08 20:45

Ni som opererades i våras

Hur går det för er? Jag gick ju ner 10 kg under flytperioden och ytterligare 20 efter operationen men nu är det stopp. Självklart är jag nöjd med att ha gått ner 30 kg, problemet är bara att jag har minst 30 kg till som måste bort. Hur ser det ut för er andra? Självklart får ni som opererats för längre sen också svara. Jag behöver peppning!

Annons:
[Aralia]
2015-09-09 06:33
#1

Jag opades 20/5 och närmar mig -25 kg… har stått still länge men det berodde på att jag åt för lite/för sällan. Jag har börjat äta lite lättare mat, ungefär som jag gjorde direkt efter purétiden, och nu har det börjat lossna igen. Eftersom det är lättare mat så lyckas jag peta i mig mina mellanmål och därigenom äta oftare.. äter jag "vanlig" mat så blir jag för mätt och då blir det färre måltider.

Dietisten bråkar på mig för att jag äter för lite kcal men samtidigt så är jag ju relativt nyopad och det finns fortfarande mat som jag inte kan äta utan att dumpa. Så jag äter det jag kan och räknar med att det ordnar upp sig under första året.

ElinT
2015-09-09 21:15
#2

Jag  gick ned 10 kg under flytet, opererades i maj och har därefter gått ned 28 kg till, dvs 38 kg totalt. Har ca 25 kg kvar att gå ned. Stod still i vikt ett par veckor under sommaren, men sedan har det tagit fart igen.

Davbjo
2015-09-09 23:58
#3

Jag opererades våren 2014, och för mig stod vikten still nästan hela hösten. Det kommer igång igen, och sedan planar det ut när man hittar sin "nivå". Det kommer liksom bli vad det blir.

Efter 1½-2 år så är de flesta viktstabila, och då kan man behöva träna, ändra kost osv för att gå ner mer, men det går ju också betydligt lättare tack vare operationen i sig och den vikt man redan tappat.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Upp till toppen
Annons: