Annons:
Etikett11-i-väntan-på-operation
Läst 1676 ggr
LottaKam
9/2/15, 6:44 PM

Yes yes yes

Har äntligen fått tid hos kirurgenoch då kan det väl inte vara långt borta med op? Nu börjar frågorna ploppa upp så jag tänkte höra med er först 😄 Hur lång tid tror ni det tar innan man kan ut och flyga efter operation. (Tar såklart för givet att allt går bra) Sen är det det här med sjukskrivningen också. Som egenföretagare inom redovisning kan jag inte bara vara "sjukskskriven" i 3-4 veckor men är man verkligen så dålig att man inte kan el orkar vara uppe o arbeta ? ? Så tacksam över detta forum med allt peppande och roliga o bra tips 😄

Annons:
trullan
9/2/15, 8:26 PM
#1

Jag blir sjukskriven två veckor. Jag har kontorsjobb och de sa i Borås att de sjukskriver inte längre vid kontorsjobb. Sen är det ju så att även om läkare sjukskriver fyra veckor kan du ju börja arbeta så fort du känner att du orkar. Men det kan nog vara bra med ett par veckor att landa lite

LottaKam
9/2/15, 8:46 PM
#2

Ok! Tack då vet jag lite mer. Kan som tur är arbeta hemifrån så det ordnar sig alltid 😄. Har förstått att omställningen att äta lite, långsamt och ofta kan vara det som tar tid men vad gör det. Jag längtar såå

trullan
9/3/15, 5:21 AM
#3

Jag med..ska göra min op 20 oktober. Min chef är otroligt peppande och kollegor vet om så jag kommer gå tillbaka så fort det går. Har mitt kontor en våning upp ..bara jag o chefen som har det men kommer att byta kontor tillfälligt om det blir för jobbigt med trappan..så det finns lösningar på allt.

hotflower
9/3/15, 6:36 AM
#4

Jag flög 5 v efter op och det gick jättebra! Även med maten utomlands.

LottaKam
9/3/15, 7:26 AM
#5

Det var skönt att höra hotflower. Jag får väl packa ner lite "specialnödmat" i värsta fall.

hotflower
9/4/15, 5:11 AM
#6

Ja det är aldrig dumt att vara väl förberedd :)

Annons:
gjac
9/4/15, 12:06 PM
#7

Jag opererades på en torsdag och var tillbaka på jobbet följande tisdag då jag ville vara med på ett viktigt möte. Jag jobbar mest på mitt hemkontor och hade inget problem alls med att återgå till jobbet så snabbt.

LottaKam
9/4/15, 7:35 PM
#8

Vad skönt att höra gjac :) Det har oroat mig lite men nu börjar det pirra på riktigt.. Idag fick jag nämligen en prel op-tid till den 14/10 om kirurgen ger ok nästa lördag whoohooo. 😄😄,

hotflower
9/5/15, 8:47 PM
#9

LottaKam Wow! Vad härligt, lycka till med din op. :)

LottaKam
9/5/15, 9:13 PM
#10

Tack hotflower :-)  

Jag måste få säga det igen , detta forum alltså, såå peppande och så bra tips, funderingar och tankar från er alla !! Helt underbart

hotflower
9/6/15, 9:28 AM
#11

Visst är det? :) Hängde extremt mycket här innan min op för att förbereda mig. Jättebra! OCH så många trevliga och kunniga människor.

Upp till toppen
Annons: