Annons:
Etikett05-kost
Läst 1516 ggr
majala
2015-08-25 08:06

Vad ska jag fylla kyl/frys med innan op?

Går omkring och försöker förbereda mig så mycket som möjligt på veckorna efter operationen nu. Flyter på dag 2 nu och det går bra, men svart kaffe är verkligen ingen favvo. Tänkte köpa hem mat som jag kan äta under flyt- och purémånaden efteråt. Vad tyckte ni var nödvändigt samt bekvämt att ha hemma? Jag flyter f.ö. på Modifast nu. Förstår inte hur Nutrilett ens kan finnas kvar på marknaden när det finns ett så otroligt mycket godare alternativ. -2 kg första dygnet. Mycket vatten som ska lämna kroppen.

Annons:
Davbjo
2015-08-25 08:43
#1

Visst är det lite skönt att vara igång? Sista gången i livet du behöver vara på en kur! ;)

Det är väldigt bra att ha gott om soppor, yoghurt och sådant som är lätt att få ner. Med soppor menar jag alltså då INTE Allévo eller så, naturligtvis, utan typ Varma Koppen och sådant. Blåbärssoppa och liknande är också väldigt bra.

Tänk på att du kan bli laktosintolerant, så ska du köpa hem innan, köp gärna laktosfritt för att vara på den säkra sidan. Inte säkert att du blir laktosintolerant, jag blev dock enormt laktosintolerant.

Jag började äta fast föda så smått efter 10 dagar ungefär, det gick jättebra, men man får ta det varsamt. Man ska ju inte plåga sig i onödan, det blev jobbigt att bara dricka hela tiden tyckte jag.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

[Aralia]
2015-08-25 15:38
#2

Potatismos, fiskbullar, köttbullar, korv.. allt som går att smula sönder med en gaffel. Jag fick fnatt på fisk.. :)

hotflower
2015-08-28 07:42
#3

Jag kunde varken få i mig varma koppen eller keldas soppor som många tipsade om. Det smakade skit! ;) Jag gjorde egna buljonger (den som är i Georgien funkade)och soppor. Värmde sockerfri nyponsoppa. Köpte några barnmatsburkar också men nä.. :)

Davbjo
2015-08-28 08:26
#4

Varma Koppen gick bra för mig, Kelda däremot smakade väldigt, väldigt konstigt.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

hotflower
2015-08-28 11:37
#5

Haha ha haaa, Georgien??? Det skulle stå *gele form ;)

majala
2015-08-28 22:56
#6

Kelda tycker jag smakar pecka från början, så det blir nog andra färdiga soppor isf. Just nu längtar jag efter att få äta nästan vad som helst, bara det är salt. Att bara köpa hem choklad- och vaniljpulver till flytperioden var kanske inte världens bästa idé. ^_^ Ja ja. 9 dagar kvar… Får försöka koka soppa som jag kan frysa in nån dag framöver. Om jag pallar laga mat.

Annons:
Upp till toppen
Annons: