Annons:
Etikett11-i-väntan-på-operation
Läst 1831 ggr
trullan
8/22/15, 3:24 PM

Vad händer hos kirurgen då?

Ska på "sista mötet" på måndag På kallelsen står det att det först är en gruppinfo och sen får vi träffa kirurgen en och en Det står att vi i mesta möjliga mån kommer att få datum för operation och behandlingsstart. Men vad händer inne hos kirurgen? Jag är ju redan godkänd för operation via Sahlgrenska, finns det något som skulle kunna göra (som ni varit med om eller hört om) att kirurgen säger nej? Det står också att målet är att operera inom åtta veckor men att några kan få ett datum redan 2-4 veckor efter detta möte så de verkar ligga i Vad pratade ni om hos kirurgen?

Annons:
[Aralia]
8/22/15, 7:04 PM
#1

För min del var det mest om jag hade några frågor, nåt jag funderade på.. Finns inget som kan hända som gör att dom säger nej nu inte.. :)

trullan
8/22/15, 7:09 PM
#2

Hoppas inte. Har hört folk som blivit nekade pga dåliga blodvärden. Mina prover har ju iofs sett bra ut.. oroligt nu faktiskt när det är så nära…

[Aralia]
8/22/15, 7:11 PM
#3

Ja, jag var oxå orolig, man är för nära målet för att stupa på målsnöret lixom. :)
Men har du haft bra värden tidigare så är det nog ingen fara…

Davbjo
8/24/15, 8:30 AM
#4

Jag hade extremt lågt kalium, men det behandlades med tabletter så att det blev stabilt innan operationen bara. Det absolut mesta går att lösa, och det är ju bra att de är försiktiga inför ett ingrepp som detta. :)

Men det går säkerligen bra, jag har aldrig hört talas om att någon nekats operation i det skedet.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

trullan
8/24/15, 8:44 AM
#5

Är i väntrummet nu. Maken ville följa med och min väninna som gjort gastricbypass rådde mig att låta honom åka med. Det känns tryggt för jag blir lätt virrig och känslosam på sjukhus Nere i receptionen roade jag mig med att gissa vilka som skulle till samma ställe som jag. Hittills 2 av 2 rätt…väntar på att nr tre ska komma…vi är rätt lätta att lägga märke till.

trullan
8/24/15, 10:48 AM
#6

Godkänd..ska flyta 4 veckor..men inget datum än…..

Annons:
Davbjo
8/24/15, 11:35 AM
#7

Skönt! Känns bra antar jag?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

trullan
8/24/15, 11:51 AM
#8

Jo..men frustrerad. .det stod i kallelsen att man skulle ta med kalender för att kunna boka tid. Men det fick jag ju ingen. Vill ju veta

Upp till toppen
Annons: