Annons:
Etikett09-allmänt
Läst 1476 ggr
[Aralia]
2015-08-16 09:43

Ledsen utan anledning

Det är en helskum känsla jag har nu. är SÅ ledsen men vet inte varför. Har ingen som helst anledning egentligen utan mår bara skit.. vet ju att depression kan höra till, men kan man göra nåt åt det? Tillskott, bättre mat eller vad..?  Så här vill jag ju inte ha det.. :(

Annons:
Davbjo
2015-08-16 10:12
#1

Usch! Det låter ju riktigt jobbigt. :(

Det är meningslöst att äta tillskott utan att man faktiskt har en klarlagd brist på något, det enda kosttillskott gör för de flesta är att kisset blir betydligt dyrare. Du bör nog kontakta läkare så att de först kan ta blodprover och sedan slå fast huruvida du faktiskt har brist på något, sedan medicinera för detta, om det är där problemet ligger.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

OlgaMaria
2015-08-16 10:35
#2

Dessa har hjälpt mycket för mitt humör:

http://www.topformula.se/article/adaptogen__topformula?gclid=COOtiZ-YrccCFWHjcgodncoLJg

Läs mer om adaptogener här:

http://kurera.se/fa-energin-lusten-och-orken-tillbaka-med-adaptogener/

Har tagit dessa under ett par år av och till och tycker mig dra slutsatsen att de hjälper mig enormt mycket, men också att effekten kommer smygande under en längre tid, och sedan avtar smygande under en längre tid då man slutar med dem. Kan alltså vara lite svårt att märka att de hjälper fort då man börjar. Men ge det lite tid och utvärdera efter ett par månader om du mår bättre.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Aralia]
2015-08-16 11:02
#3

Ja, det kanske är dags att kolla lite värden? Det är ju snart 3 månader sen open, så nåt borde ju ha hänt i systemet.

Rosenrot är det många som använder och jag har hört en hel del om det men aldrig provat.

Usch, jag är en riktig velfia… tur jag bara har 2 fötter att välja på vilken jag ska stå på, annars hade det väl blivit fullständigt kaos.

OlgaMaria
2015-08-16 11:05
#4

150kr för tre burkar och gratis snabb frakt via topformula är en bra deal :) Sen kan du aldrig få besked om att du har brist på rosenrot via vårdcentralen, haha.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Aralia]
2015-08-16 11:09
#5

Nej, rosenrot syns ju inte på några prover.. haha

Känner bara att det har hänt och händer så mycket i kroppen på de här månaderna att det säkert är förändringar även på plan som jag inte märker av. Har ju ingen anledning att må så här, är bara så nere och deppad.. känns hopplöst. Och inget kan jag göra åt det eftersom jag inte vet vad det beror på, är bara en rundgång av alltsammans,

OlgaMaria
2015-08-16 11:24
#6

Allt vi kan göra  är att sträva efter att må bättre. Vi får prova oss fram helt enkelt. Testa något med kosten, testa något tillskott, gå till vårdcentralen och se om de kan hitta något, osv. Man kanske inte hittar rätt väg på en gång, men jag tycker absolut man ska försöka. Du ska ju leva med dig själv ett långt liv och din hälsa är värd att investeras i.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
berthagenn
2015-08-17 08:32
#7

Tänkt på att man kan även vara ledsen utan anledning utan att vara opad. :)

Det är helt okej att vara deppig. Var snäll mot dig själv! Det sker en stor förändring i din kropp just nu. För mig var det höjden av lycka att just känna denna förändring. 

:)

KRAAAAAAM

[Aralia]
2015-08-17 14:57
#8

Jo, jag vet och känner att mycket händer i kroppen nu… det kan ju iofs vara mycket som gör att jag är nere nu. Men det skulle vara skönt om jag kunde skylla på open 😛

berthagenn
2015-08-17 16:18
#9

Tänk på att du har precis lämnat ett sätt att leva. NU söker du nya vyer och vill ha mer av livet. Och du gör det! GRYMT! Inte konstigt att dina känslor svajjar!

Tänk på att vänner/männsikor tyvärr kan  bli avundsjuka/dumma för att genomgår en förändring. Jag blev sårad av en nära vän faktiskt. 💔Jag trodde att han var min bäste vän. Dagen då jag kom hem från open uteblev han mig bara från sitt liv. Kändes jättekonstig när man varit så nära varandra varje dag i flera år…..  Behöver jag säga att vi åt oss igenom vardagen. Och han är jättestor…..

Men jag går min väg och jag ångrar inget. Känner mig starkare än EVER!  YOU GO GIRL! KRAAAAAAAM från Mlmö 😍

Upp till toppen
Annons: