Annons:
Etikett05-kost
Läst 1697 ggr
[Aralia]
8/9/15, 8:15 PM

Går jag ner för sakta?

Före operationen (20/5) så hörde jag och fick berättat att man skulle rasa i vikt… det har nu gått 2,5 månad och jag har förlorat 20 kg.. är det att rasa det eller gör jag nåt fel? Kanske hade jag för stora förväntningar?

Äter jag fel/för mycket… 1-1,5 potatis och en halv karréskiva och lite grönt på det. Är det mycket det? Ibland känner jag att det blir för mycket kolhydrater men nu sen jag blev av med insulinet är det SÅ skönt att kunna äta en potatis ibland eller ta mig en frukostmacka.

Jag är reumatiker så nån större motionsrunda blir det ju inte men jag har min trädgård som jag fixar och donar med så jag rör ju på mig ändå. Jag klipper gräs, håller på att göra 2 stenvallar runt rabatterna, odlingslådor och jag vet inte allt…
Jag har mycket som snurrar nu i tankarna och känner mig något förvirrad…

Annons:
lollynonna
8/9/15, 8:25 PM
#1

Nu kan jag inget om sånt här, men att gå ner 20 kilo pe 2,5 månader är absolut att rasa i vikt!

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Davbjo
8/10/15, 8:33 AM
#2

Det låter inte det minsta lilla ovanligt, tycker jag. Du har gått ner ungefär lika mycket som jag hade under samma period, och det kommer bli mer, mycket mer. Det kan gå i omgångar också, under 2-3 månader stod jag helt still exempelvis.

Du behöver inte längre fokusera på att maten ska göra att du går ner i vikt, fokusera istället på att må bra! Mår du bra av det du äter är det i regel OK, det låter inte heller som att du äter för mycket. När jag pratade om kolhydrater vid första träffen med dietisten sade hon bara att jag bör komma ihåg att jag inte går på någon kur eller diet nu. ☝️

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

[Aralia]
8/10/15, 9:57 AM
#3

Kolhydraterna undviker jag i och med diabetesen, jag tar ju inga insulinsprutor längre men jag vill ju inte börja om med dom. Diabetesen finns ju kvar men i lindrig form, så kan jag ligga på den här nivån är jag nöjd…

mmmmm jag kan ju bara ta det i den takt det går i.. har massor med tankar just nu men det beror nog på att jag är deppad för tillfället.

Upp till toppen
Annons: