Annons:
Etikett17-recept
Läst 1376 ggr
[Aralia]
5/31/15, 9:03 PM

Äggmuffins

Jag brukar göra äggmuffins när jag har dålig matfantasi och rester i kylen, blir faktiskt riktigt, riktigt gott…

1 ägg och ca 1 tsk CF vispas ihop och hälls i en muffinsform, jag har såna där färgglada formar i silikon. Det blir en muffins, sen är det bara att utöka mängden ägg och CF till hur många man vill ha, sen beror det ju på hur stora formar man har.

I vilket fall som helst så häller jag den här äggsmeten i en form och sen rensar jag kylen… ost och skinka, bara ost, bacon, räkor, en korvbit… kan finnas en hel del i kylen när man börjar titta efter. :)
Lägg fyllningen i smeten och allt är klart….

Egentligen ska man ha dom i ugnen, 200 grader ungefär i ca 10-12 minuter men är jag lat kan det lika gärna bli ett par minuter i micron, så länge man inte har den högsta effekten för då blir ägget som gummi. 

Perfekt som mellis eller varför inte fyllda med Brie och som tilltugg till kaffet? :)

Annons:
hotflower
5/31/15, 9:33 PM
#1

Bra tips! Aldrig provat faktiskt :)

[Aralia]
5/31/15, 9:40 PM
#2

Det blir kanongott och man blir mätt… man får ju prova ut värmen och tiden själv, beror ju på hur ens egna maskiner är.

Har hänt att jag fyllt dom med spenat eller broccoli med.. rena pyttipannan.. haha

Upp till toppen
Annons: