Annons:
Etikett12-presentationer
Läst 2908 ggr
trullan
2015-05-30 19:13

vilka är vi?

Tycker vi kan köra en "kedja" med oss som är aktiva nu. Jag är nyfiken. Jag börjar Kvinna 42 år Vägde 113 i april och har nog gått upp ngt Inte opad ännu. Listad i Borås med operation i höst Målvikt under 70 kg Jobbar som socialsekreterare inom barn och familj 2 barn, pojke snart 11 år bor hos sin pappa och dotter 2.5 år med min make Bor i hus i skogen Näste man/kvinna blir????

Annons:
[Aralia]
2015-05-30 20:14
#1

Kul tråd! 🙂

Jag bor strax utanför Östersund och opades nu den 20/5… har inga direkta mål med vikten utan jag har mer medicinska drömmar. Fri från diabetesen, mindre värk, mindre mediciner och bättre allmänt i hälsan. Vikten ser jag mer som en positiv överraskning, har tills nu gått ner 10 kg. Borde gå ner 20 till, minst.
Jag har sjukpension då jag har fibromyalgi och en del annat hyss för mig i kroppen, bor ensam efter en separation. Trivs alldeles ypperligt med livet de flesta dagarna..

hotflower
2015-05-31 07:09
#2

Lina här, 34 år gift tvåbarnsmor till två grabbar 6 och 9 år. Bor i ett pyttesamhälle på landet mellan Vänern och Vättern. Pluggar till förskollärare. Jobbar annars på en gymnasiesärskola. Har pendlat i vikt de senaste åren mellan 95-115kg. Har varit överviktig sedan jag började skolan. Bestämde mig för en privat op nu i våras (efter år av funderingar) då min rygg och knän var slut. Gjorde min Sleeve op för drygt 4 v och mår sååååå bra idag. Att känna mättnadskänsla för första ggn är en av vinsterna. Sen har jag inte ont i min rygg = lycka! :)

trullan
2015-05-31 07:16
#3

Hotflower….jag är uppväxt i ett pyttesamhälle exakt där…blir nyfiken på vilket du bor i 😉

hotflower
2015-05-31 14:27
#4

Jasså? 😊 Jag bor utanför Karlsborg :)

trullan
2015-05-31 15:54
#5

Se där…född och uppvuxen där. Flyttade till Tibro när jag var tio

hotflower
2015-05-31 17:33
#6

Men jag är född i Tibro hahaha! Flyttade till Kbg när jag träffade min make ;) Världen är liten haha!

Annons:
trullan
2015-05-31 17:39
#7

Du är ju väldigt mycket yngre än jag men vi har säkert några gemensamma bekanta 😊 Då gick du på nybo antar jag?

hotflower
2015-05-31 21:32
#8

Smuleberg, Nybo och sen fågelvik :) Har äldre syskon födda 68, 72 och 75… Så vem vet du kanske känner igen ngn av dom :)

trullan
2015-05-31 22:01
#9

Jag är ju född 73 så jag borde veta vilka det är..du får nästan avslöja lite namn nu😉

hotflower
2015-05-31 22:47
#10

Thomas (72) och Rose-Marie (75) Samuelsson :)

trullan
2015-06-01 05:07
#11

Ahaa jo det vet jag vilka de ät. Eller iaf Thomas och rose - Marie

Miss-Cupcake
2015-06-01 05:42
#12

Kvinna , 44 år
Vägde  som mest 126kg till mina 163cm, ca107 kg nu.
Inte opad ännu. Infomöte  imorgon i Västerås, hoppas på  operation till hösten.
Drömvikt ca 60 kg
Studerar till Beteendevetare och tänkt mig bli barn terapeut när jag är klar, jobbar på 2 ställen på timme som Cadritare och som Barnskötare .
Gift, bor på en liten ort i Västmanland, 2 hundar, 5 barn, varav 2 bonus flickor, 3 söner varav en bor med änglarna.

Davbjo
2015-06-01 07:53
#13

Kul grej!

Man, 34 år.

Började strax norr om 138 Kg, opererades i april 2014, och väger nu ca 92 Kg. Jag har inte längre sömnaptné, högt blodtryck eller ligger i riskzonen för diabetes. Förhoppningen är att väga ca 75 Kg på sikt, men nu låter jag det gå som det går bara.

Bestämde mig för att opereras efter att en nära vän fick en allvarlig hjärntumör, som strax innan min operation tog hans liv. Insåg under processens gång att om en person som han kan ryckas bort från fru och barn så måste jag göra vad jag kan för att vara kvar så länge som möjligt. Skickade en Egenremiss direkt efter att jag kommit hem från en obekväm flygresa från Hongkong, då fick det räcka.

Jag är gift och har två barn, en på fem år och en på åtta månader. Bor i Märsta utanför Stockholm, ska dock flytta upp till Sundsvall framöver.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Annons:
novis23
2015-06-01 09:11
#14

Kvinna 38år

Jösses, kanppt så jag vill skriva min vikt.

Vägde mig i morse 136kg.. :S drömmål är att komma ner på tvåsiffrigt.                             Har vägt mer..

Vill göra en Sleeve, helst nyss.
Den här våren har varit helt hemsk, flera i min närhet har dött väldigt plötsligt och precis som Davbjo säger, jag vill se till att kunna finnas kvar och orka leva så länge som möjligt. inte bara vara.

Vi har tre barn (jag 2) bor i ett mindre samhälle på Närkeslätten :)
Två glada hundar, Rolf och Lennart de är min draghjälp att komma ut.

Stressar/Jobbar, alldeles för mycket! Är egenföretagare inom logistik och administration.

berthagenn
2015-06-01 13:05
#15

Kvinna

46 år
Vägde 131 kg  i januari 2012. Opades februari 2012!🤓

Väger idag prick 58 kg oavsett hur mycket jag än äter! Underbar känsla!😂

Opades i Landskrona med ett jättefint team och mottagande!
Målvikt 58 kg och har stl 38 i kläder!
Jobbar som Project Leader  i mediabranschen. Har jobbat med detta hela mitt liv faktiskt. Är en riktig kontorsråtta och med jobbet ökade tyvärr vikten av detta stillasittande…😎
4 plastbarn, med en mycket älskad sambo. ❤️

Jag har ett stort djurintresse med 3 siameser och en räddad bondkatt hemma.
Bor i bostadsrätt i centrala Malmö.

Katti
2015-06-01 14:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Kvinna 45 år (några veckor till 😉)

Har varit överviktig hela mitt vuxna liv och vägde som mest runt 100 till mina knappa 160 cm. Opererades i juni -12 på Ersta. Allt har gått helt smärtfritt sedan dess! Förra sommaren var jag nere runt 65 kilo, men då var jag så nykär att jag knappt fick i mig något! Nu ligger vikten stadigt på 70 kg. Visserligen lite mycket, men så får det vara!!!

Jag bor i Östergötland med tre barn  och en förskräcklig massa djur (hundar, katter och kaniner)!!! Nyförlovad och flyttar ihop med kärleken så fort vi lyckas få allt praktiskt att funka!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Mutal
2015-09-08 21:35
#17

Hm ja då är jag nästa kvinna då :)

Alicia heter jag, 18 år. Jag går på Himmelstalundsgymnasiet (3e året) linjen Hund.

Jag väger straxt under 120kg (vet inte exakt) och mitt mål är att iallafall komma ner på tvåsiffrigt.

Jag överväger just nu operation, eftersom jag både provat att inte äta onyttigt under längre perioder och provat att äta nyttigt under längre perioder. 
Och jag känner inte som om dietister riktigt hjälper mig :/ (Dåliga erfarenheter tyvärr)

Kommer ifrån Finspång, Östergötland, men bor på elevhem ett år till. Sedan får vi se vart man tar vägen. 

Har en egen hund, Lily, som jag tränar, ställer och ska börja tävla med. Detta är alltså min motion :)

majala
2015-09-08 22:23
#18

Kvinna 30 år Vägde som mest 125 kg nu i augusti. Målvikt 68 kg. (Lägsta vikt som vuxen: 86 kg. Så 68 kg känns dock väldigt avlägset). Opererades igår på Danderyds sjukhus. Gått ner 7,5 kg innan op:en under 14 dagars flyt. Jobbar som redovisningsassistent på fastighetsbolag. 2 barn, en 3-årig pojke och en 8 mån dotter. Bor på 4 rok i en naturskön förort till Stockholm.

Mirial
2015-12-06 19:34
#19

Hakar å här jag med☺ Kvinna 34 år. Vägde som mest 144 kg till mina 171cm. Op 7 Jan-15 väger nu 104. Bor i dalarna med min sambo och våra 2 katter. Jobbar inom hemtjänsten.

emmafelicia
2015-12-06 21:12
#20

Jag heter Felicia och är 20 år. Är inte opererad men väntar på att få en tid så de kan kolla om jag är kvalificerad för att göra en sleeve och att inga problem finns. Har varit överviktig sedan jag var barn, det har hindrat mig enormt mycket, och nu tyckte min sömnapné-läkare att det får vara nog med dålig självkänsla så hon skickade remiss i november. Väger 122kg och är 175cm, har försökt alla möjliga dieter sedan jag var 10 men det har aldrig riktigt fungerat. I gymnasiet blev det en jättehöjning på vågen då jag mådde fruktansvärt dåligt av ångestattacker, självskadande och mardrömmar. Nu idag är det lite bättre. Jag pluggar statsvetenskap och drömmer om att politiskt få hjälpa människor omkring i världen som har fått sämre förutsättningar än jag fått. Vill operera mig då diabetes drabbat min pappa och jag vill leva så länge jag bara kan. Är Norrköpingstjej men bor i Kalmar med min lilla afrikanska pygméigelkott Merkurius och vi gillar att laga vegomat, kreativt skrivande och kolla serier ihop!

// Felicia - Sajtvärd på Igelkott i Fokus.

Annons:
ElinT
2015-12-09 05:39
#21

Kvinna 47 år, GBP i maj 2015.

Har ett småtrevligt jobb och gillar att resa. Ensamstående och enastående. 😉

Maxvikt 141+ kg, då jag påbörjade flytet 136 kg. Nu väger jag 83 kg. 11 kg kvar till BMI normalvikt, men jag har varit helt nöjd ett bra tag nu, så stannar kroppen vid detta får det vara så! Går dock fortfarande ned i vikt. 🙂

marysiam
2015-12-20 16:03
#22

 Kvinna 42 år. Har sambo, hund och 4 barn. 

Jag väger tyvärr 94 kg till mina 162 cm och försökt gå ner i vikt i flera omgångar under 20 år…

Jag skickade en egen remiss och ska träffa kirurgen och gå på en grupp och lära mig om gbp den 28:e januari :) Jag har astma och diabetes, vilket jag tror gör det mer möjligt att få en gbp. Jätte nervös och hoppas att jag får godkänt :D

Upp till toppen
Annons: