Annons:
Etikett12-presentationer
Läst 1424 ggr
[lchfnovis]
3/5/15, 10:46 AM

Tjena!

Lika bra att presentera mig, jag är 38-år ung egenföretagare med alldeles för många kilon att släpa runt på. Jag lever i en småstad med min man och våra barn. Två hundar och två katter.
Jag har alltid varit intresserad av mat och allt runt mat, jag har som troligtvis många andra av er, testat "alla" bantningsmetoder som finns.
Jag gick ner 30kg på 8 månader med hjälp av viktklubben, samtidigt var jag sjukskriven, (då var allt mitt fokus på kost och motion)
 Jag gick o gick o gick….  och gick upp allt med råge efter en andra knäoperation. Jag satt totalt i rullstol i nästan 2 år.. och snäll som min man är så köpte han choklad.. för jag var aldrig..(konstigt nog) sugen på morötter.😍
Jag blev deprimerad på tredje våningen utan hiss på att alla kunde gå, jag gjorde ingenting annat än att längta ut.
Detta är nu flera år sen (7), och jag går.. jag älskar att gå i alla väder.
Jag kan inte springa.. men det hoppas jag att min blivande operation kanske kan hjälpa mig med det.
Jag har en tredje knäoperation framför mig.. men vill skjuta den så långt in i framtiden som möjligt, det är en av anledningarna till att jag äntligen fick tummen ur och gick till VC. Remissen skickades den 3/2 och jag har fått kallelse till stormötet som är 8/4 (Örebros rutiner innan man får op.)
Jag hade en remiss skickad för snart 5 år sen men ångrade mig, för då hade jag hittat LCHF och tänkte..Nu! nu ska jag klara det.. jodå.. jag fakirade, jag åt liberalt, jag åt strikt och sprang på gymmet.. och jag.. lyckades gå upp 10kg på dessa år..
Jag har säkert gått upp o ner en 30 kilo under tiden.. men alltid lite mera upp än ner.
Vill ni ha lite mer siffror.. dagsaktuella så har jag ett bmi på 43,3 till 174 cm.. knappt så att jag vill skriva det..men ni kan säkert räkna baklänges ni med så jag skriver det ändå.. mina volanger och jag väger 131kg
Jag slukar allt just nu om bypass och sleeve, jag lutar åt sleeve.. (vet inte om man får välja) Läser alla bloggar, allt om komplikationer, flytande kost och.. ja allt jag kommer över.
Jag är förväntansfull och nyfiken på vad det närmaste året för med sig.
I en (för mig) idealisk situation så skulle jag få operationen efter sommaren, men man vet ju aldrig vad som händer.. det är ju det som är det spännande med livet.

Tack för att ni har delat med er av så mycket.. jag har snart läst det mesta 😉

Annons:
Tagg
3/5/15, 7:16 PM
#1

Välkommen! Jag är rätt ny här jag med, and löööving it!

Upp till toppen
Annons: