Annons:
Etikett08-opererande-kliniker
Läst 4185 ggr
[MalinJohn]
2015-02-05 10:11

Nu går det fort!

Idag ringde sjukhuset och berättade att det fanns en ledig operations tid i Skövde! Självklart kunde jag inte tacka nej till denna chans men nu efter samtalet känner jag mig ganska nervös. Ska börja med pulver imorgon, ska till Skövde den 17:e och sedan blir operation den 23:e eller 25:e februari! :D Någon som opererats på Skövdes sjukhus? Någon som har något erfarenhet? Jag vet verkligen inget om detta sjukhus så vore kul att få lite information! Tacksam för svar! Malin

Annons:
berthagenn
2015-02-05 10:45
#1

Bra tid på året att göra open. 😉Du möter våren och till sommaren kommer du vara en ny människa! YOU GO GIRL! 😃

Till jul är du som en annan männsika.

berthagenn
2015-02-05 10:47
#2

Du ska inte nojja på sjukhus. Att vara nyfiken är dock en annan sak.😃

Man gör cirka 10-12 000 operationer per år i Sverige. Det kommer att gå skitbra! Jag bara vet det! 😉

[MalinJohn]
2015-02-05 11:58
#3

Tack Berthagenn! :D Ska bli så roligt! Har varit på möten och grejer sedan i slutet av sommaren och nu händer det! Känns helt fantastiskt! Ska bli så kul att äntligen få den hjälp jag behöver! :D Nej inte orolig så, min läkare sa att de är rutinerade och gör många operationer i Skövde :) ville mest ha lite information, ändå lite skönt att veta lite, dem ska ju ändå in och pilla i min kropp ;)

berthagenn
2015-02-05 13:26
#4

Du gör open under bästa tiden tycker jag. Gjord emin op 7/2 2102. Första julen de året var jag SMAL! SMAL!!!!????!! Wieee! 😂nästan hela 75 kg har jag rasat. Och idag står min vikt helt stilla på 58 kg oavsett alla desserter och måltider jag äter. Oavsett! Himmelskt! Jag har aldrig haft en satbil vikt i hela mitt liv. Nu har jag dte. STABIL! hör du? STABIL!!!!??? 😃😃

berthagenn
2015-02-05 13:28
#5

att du ska leva på pulver nu innan open är för att din lever skall bli mindre - vi har fettlever innan open nämligen och oragnet är stort. SÅ gör alltid som de säger så går allt SKITBRA!!! :)

När jag kom på återbesök såg man vem som hade gjort som doktorn sa. EN kille drack öl hela tiden trots att man inte får på de första 6 månaderna. Så han klagade mycket på open oförskyllt tyvärr. 🤓

[MalinJohn]
2015-02-05 20:50
#6

Ja känns så spännande! Första sommaren på länge jag antagligen kommer känna mig bekväm i mitt jobb att ta emot gäster! :D Hur mådde du efter operationen?! Vilken viktminskning! Grattis! :D ska bli spännande vad jag slutar på! Ja jag ska börja med pulver imorgon, ska bli spännande! Vad åt du för sort? Skulle vilja välja någon så att man kan göra vissa med varmt vatten, så det blir som soppa :) för att variera sig lite :) Tack för ditt pepp! :D gör allt som dem säger!

Annons:
Ladyninjas
2015-02-06 10:36
#7

Hej, har en kompis som gjorde op i Skövde för några år sedan visserligen,  men, hon var jättenöjd med omhändertagandet och vården där.  Som andra skrivit ovan, viktigt att följa instruktionerna ja, de är INTE till för att göra livet surt för oss tjockisar utan för att vi ska må så bra vi bara kan och få det resultat av vår op som vi vill ha. Gjorde min op i januari 2014 och har mått superbra hela tiden - utom ett fåtal tillfällen när jag slarvat med maten (ätit för fort, druckit för nära efter maten (vatten!) eller ätit något med för mycket socker. Så, lycka till med din op och ditt nya liv!

berthagenn
2015-02-06 11:58
#8

jag körde mycket modifast (det smakar bäst!) med chockladsmak och vaniljsmak. Dögott! Jag kunde använda kanel och kryddor för att ”piffa upp” soppor och annat. Ibalnd kunde jag ”tugga något” för att spotta ut det sen. :) Frys gärna in soppor och annat i istärningslådor innan open som du kan tina efter open. Ett hett tips.

Första veckan på pulver såg jag hur mycket skit som kom ut ifrån tarmarna. Jag sket en död bäver hahahah. Så det känns frsächt faktiskt att ”få rensat magen” ordentligt.

Lycka till! KRAAAAM

[MalinJohn]
2015-02-09 14:40
#9

#7 va roligt att höra att hon tyckte om vården där! :D har gått på nutriletts färdiga Shakes nu i fyra dagar och tycker att dem smakar gott :) saknar att tugga lite men inte så farligt. Dricker även mycket te utan mjölk och socker och buljong för att få i mig vätska och något varmt :) #8 idag ringde sjukhuset i Skövde och de flyttade fram mötet med kirurg till den 24 februari och att operationen blir den 9 mars. Ingen jätte skillnad men ändå besviken och lite ledsen. Var så glad över att få göra operationen nu i februari redan :( Vad för soppor gjorde du och frös in?:) Kram!

berthagenn
2015-02-10 08:20
#10

modifast har soppor också, släta sådana.

Dessa piffade jag upp med kryddor. Så kryddor kommer vara din bäste vän. :)

berthagenn
2015-02-10 08:31
#11

http://blogg.alltforforaldrar.se/medbarn/

Lite inspo! :) En cool tjej som har gjort sin op. :)

[MalinJohn]
2015-02-10 09:32
#12

Tack berthagenn! :D jag har testad modifast soppa med potatis och purjolök och tyckte att smaken var helt okej men eftersmaken var inte så rolig, plus att det kändes som om den växte i munnen :) så får bli de kalla färdiga shakesen från nutrilett, den med latte smak är min favorit! :) så får jag gå över till soppor och sådant om jag tröttnar på smaken på dessa, blev en längre period med pulver nu eftersom Sahlgrenska gett mig fel info och OP inte blir förens 9 mars. :( Tack för tipset!

berthagenn
2015-02-10 10:33
#13

Denna period du går igenom kommer känns döfuttig framöver. Och du kommer att SMAKA och ÄTA och NJUUUUTA sen när du får äta. Fuska inte och gör som doktorn säger.

Att vi skall ha pulverdiet är för att vi har/hade fettlever som måste minskas före open = mindre risk för komplikationer. Levern är jättestort organ tydligen.

Annons:
[MalinJohn]
2015-02-10 17:31
#14

Nej det är väl så! :D Nej men det gör jag inte! Håller mig till mina soppor, lagomt pepp bara när sköterskan säger "ja du kan ju börja med pulver efter helgen" och mitt svar är "jag har redan börjat" och då svarar hon "på heltid? Ja men det är bara positivt" 😂 tack för den peppen! 😂 Men fortsätter med mina soppor och har det bra!

-Cissi-
2015-03-09 22:13
#15

#4 Älskar din entuasiasm! :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Tagg
2015-03-09 22:40
#16

Å vad spännande!!! Nu är det på riktigt!!!

helenblom
2015-03-20 19:22
#17

jag är op i Skövde och har bara gott att säga om personalen! De var helt underbara :D

majala
2015-03-25 17:11
#18

Hur har det gått? Är så himla nyfiken.

Mallanbrallan1
2015-04-11 11:59
#19

Oj! Har inte varit inne här på länge! Operationen gick jättebra! :) hade ont i axlarna två dagar efter operation men det var inte så farligt. Äter nästan allt nu förutom färskt bröd, godis och helt kött. Allt annat funkar perfekt! :) har gått ner 8 kilo efter operationen och 10 kg innan så 18 kilo totalt! 😀 känns så skönt i kroppen! Har haft några få dumpings då jag ätit för fort, provat en ny sak som exempelvis lösgodis och så :) Har ni några frågor är det bara att fråga :)

Upp till toppen
Annons: