Annons:
Etikett02-ot
Läst 2676 ggr
Mollies
2014-11-13 18:54

Operation och BMI

Jag är så förbaskat trött på övervikt. På att känns sig som en valross, ont i lederna, ryggen osv. Att i 10 år pendlar i vikt, ned 10 kilo, upp 20, ned 20 upp 30 osv.

Jag har funderat på operation i flera år och idag fick jag uppenbarelsen att det var dags att ta tag i det. Dock visade vågen 2,8 kilo från bmi 35. Jag har största delen av dom här 10 åren legat på 35+ men just nu under. Jag har pendlat en del som sagt. Jag blev såklart glad för att jag väger mindre än jag trodde men ändå besviken för det känns som att operationen är att glömma. Eller? Brukar gränsen va stenhård eller finns det nått kilos marginal?

Jag är väldigt insatt i operationen, fler i närheten har gjort det och jag hoppas på en gastric sleeve om jag mot all förmodan skulle bli aktuell för operation.

Annons:
Davbjo
2014-11-17 10:46
#1

Bedömningen görs alltid av den lokala kliniken, ansvarig kirurg ser på din journal och avgör sedan om operation är aktuellt eller ej. Jag tror absolut att du kan få operation även om du ligger strax under 35, bara du redogör för hur du brukar pendla i vikt och att detta just nu är en lägre vikt än vad du brukar ligga på. Bedömningarna är individuella!

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Upp till toppen
Annons: