Annons:
Etikett12-presentationer
Läst 1513 ggr
karwer
8/8/14, 11:10 PM

En till som gått med

Efter år av bantning, "startar på måndag", otaliga inskrivningar hos VV, dieter, gått i viktminskningsgrupp på Easylife (la över 20000 på detta, men gick ner 22 kg och blev gravid med vårt andra barn i slutet och sen gick det uppåt igen…) och besökt dietist under nästan ett års tid så är jag nu här. Född 08:a, bosatt i Skåne, sambo och två barn. Pendlande vikt på 120-122 kg till 177 cm vilket ger ett BMI på 38,3-38,9.

I slutet av maj 2014 tog jag mod till mig och ringde VC, anledningen var ju min vikt men jag tog upp att jag hade ont i ett knä först och la sedan till min vikt. Ville ha något mer att komma med, trodde inte att min övervikt räckte. Surtanten i telefon hänvisade endast till sjukgymnast, att träffa läkare pga övervikt var det inte tal om. Blev så nedslagen, men av erfarenhet så visste jag att surtanten är så även när jag ringt VC för mina små barn.

Efter ytterligare en vecka, med peppning från kollegor, tog jag mod till mig igen. En vänligare själ svarade. Denna gång berättade jag enbart om övervikten. Önskade att få komma till en viss läkare, fick en tid!!!

7/7-14 Besök hos läkare och provtagning.

5/8-14 Datumet på min remissbekräftelse ifrån Landskrona.

7/8-14 Kom remissbekräftelsen i brevlådan.

Ska nu åberopa vårdgarantin. Där är vi nu, ska försöka komma fram på tisdag den 12/8-14 vid 13-tiden…

Annons:
gjac
8/9/14, 9:42 AM
#1

Välkommen till ditt nya liv! Jag bor också i Skåne, åberopade vårdgaranti juli 2013 och blev operad hos Aleris november 2013. (fördröjning pga en resa till USA under oktober). Jag har gått ned 41 kilo sedan i september men ännu viktigare har jag inga diabetes symptomer. Före GBS behövde jag två insulin sprutor om dygn. Jag har dessutom blivit en galning på att springa. Jag är ute varannan dag på ett 5-6 km pass och går med stavgång i minst en timme på mina "vilodagar". Med andra ord: jag är en ny kvinna! Blir det Aleris för dig (brukar vara i Skåne) ska du ropa "Yippee!!" Fantastisk vård av proffsiga folk som verkligen brinner för det dem gör. Lycka till!

karwer
8/11/14, 10:02 PM
#2

Tack!

Ska försöka få med önskemål om aleris när jag ringer vårdgarantin imorgon. Två kollegor har opererats där och har bara positivt att säga om aleris. Hur är det tidsmässigt efter att man har åberopat vårdgarantin?

Upp till toppen
Annons: