Annons:
Etikett06-hudreduceringar-och-lyft
Läst 2374 ggr
Davbjo
2014-07-10 08:07

Upplevelser av hudplastik

Jag börjar så smått inse att jag nog kommer behöva göra en bukplastik framöver, och undrar vad ni som redan gjort detta har för erfarenheter.

Det jag hört om det är att det ibland är "värre" än operationen i sig, vilket jag kan tänka mig, för jag tyckte min operation var ganska problemfri egentligen.

Så, hur kändes det efteråt, hur länge var ni sjukskrivna, osv?

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Annons:
Kajsa-Stina
2014-09-04 19:58
#1

Beror ju på vilken bukplastik du ämnar göra, en främre bukplastik eller cirkum fervent (dvs helvarv ).

Får du den via landstinget kommer du få en främre bukplastik utan fettsugning, så givetvis är det mindre smärtsamt än en cirkum fervent med fettsugning.

En GBP operation är inte ens i närheten smärtmässigt av en cirkum fervent, därav får man starka värkmediciner i början. Jag har hög smärttröskel  och tyckte att efter första veckan var det "lugnt".  Värsta smärtan i slutändan var ryggvärken, av att ligga ner så mycket 😃 Man kastar sig ju inte direkt ut på promenader i början då man inte ens kan gå med rak rygg.

Jag fick en sjukskrivning på 5 veckor. Själv började jag jobba tidigare då jag har den typen av arbete att jag kan ligga i soffan med datorn i knät. Att sjukskrivningen är så pass lång är ju för de första 4-5 veckorna klarar man inte av att sitta upp långa stunder utan att få ont och genom att de ofta syr magmusklerna är de ju rejält ur spel. Det är en stor operation som tar 5-6 timmar,  men klart värt varenda smärtgnutta .

Davbjo
2014-09-05 10:44
#2

Kan absolut tänka mig att det är värt det! Dock är det endast bukplastik som blir aktuellt för min del tror jag, men jag får väl se hur det ser ut i slutändan.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

berthagenn
2014-09-05 12:59
#3

Mitt häng är magen och rumpan :-) dessa två ställen  skulle jag  behöva ett litet lyft hihi. 🤐Dock så är det inte så himla farligt som jag trodde det skulle vara nu efter 2 år som opad. Det såg värre ut det första året. Nu verkar det som det ”drar ihop” sig nu efter 2 år ser jag. Tror att man får vänta minst 2 år för hudplastik då huden tar så lång tid att återhämta sig.

Davbjo
2014-09-05 13:05
#4

Jag planerar nog att vänta ännu längre, träning osv gör ju sitt också, och man vill ju skära så lite som möjligt. Men det blir nog bra hur som helst vad det lider. Dock har jag ju hört från flera håll att cirkum fervent är betydligt värre än operationen i sig, är inte avundsjuk på dem som gör den varianten. 😓

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

berthagenn
2014-09-05 13:15
#5

Är litet nyfiken. 😃Hur känns det? Hur upplever du det ”nya livet”? Tycker du att man behandlar dig annorlunda? 🙂Köp inga dyra kläder det första året vad du än gör!!!!

Jag har kasta typ 15-20.000:- i sjön det första året på kläder som jag idag har gett/skänkt bort till vänner och stadsmissionen runt om hörnet. Men det är en cool känsla att kläder är för STORA dock. Ljuvligt faktiskt. 🤪

Davbjo
2014-09-08 13:13
#6

#5: Är det mig eller Kajsa-Stina du menar? 🎧

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Annons:
berthagenn
2014-09-08 14:44
#7

#6 dig mister Thursday. Har ju följt dig litet. 😂

Davbjo
2014-09-08 15:41
#8

#7: Det känns väldigt bra för min del, jag har lärt mig precis vad jag bör äta och när, och det flyter på jättebra. Det känns som en lyx att faktiskt kunna äta vad man vill, att sedan mängden är betydligt mindre gör mig faktiskt ingenting. Jag slås lite av hur enormt mycket jag ätit i "onödan" tidigare, saker man tryckt i sig fast man egentligen är nöjd.

Folk som känner mig upplever jag inte behandlar mig annorlunda, men när man reser i lokaltrafiken osv är det ganska stor skillnad. Det grymtas mycket mer när man behöver flytta sig för en tjockis än om det är en normalviktig/kraftig det handlar om, som stor förväntas man inte ta plats, synas eller höras.

Jag köper kläder efter behov just nu, det är lätt att vilja beställa skräddarsydda skjortor osv, men jag har lyckats lägga band på mig än så länge. Det får bli nästa år, när jag planat ut mer permanent.

En sak jag märkt med kläder är att jag inte gillar stora kläder längre, förut var det mycket skönare att gå i, det är det inte nu längre. Har XL på skjortor nu, hade 3XL när jag började, och jag går nästan bara i XL, även om jag har 2XL också. Större kläder känns mer som drapering än just kläder.

Men ja, jag mår jättebra, inga problem, ingen illamående eller så, samt att jag börjat träna tre ggr i veckan. :)

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Upp till toppen
Annons: