Annons:
Etikett12-presentationer
Läst 2063 ggr
Sussi 73
2014-06-25 00:21

Det är dags..

Hej, Jag är också ny här! Jag har nu funderat och googlat länge och mycket på detta! Gastric sleeve är det som jag ska satsa på. Jag har dock inte, dom många andra, obegränsad ekonomi! Är det någon som fått betald sleeve i Skåne? Jag känner mig tyvärr redan lite nedslagen då jag inte kan få någon läkare att förstå min situation.. Jag har inte diabetes eller högt blodtryck men jag är förbannat less på att vara tjock, klumpig inte kunna göra allt jag vill här i livet! Jag vill kunna hitta snygga kläder, trivas med mig själv, slippa höra kommentarer bakom ryggen om jag råkar äta en glass, visa min dotter hur roligt det är att röra på sig, kunna åka inlines igen, komma upp ut sängen utan problem, dra ett riktigt träningspass eller orka springa längre än 200 m i sträck.. Kunna gå ut och dansa! Jag vill ha tillbaka mitt liv! Så nu fick jag ut lite 😉. Sussi heter jag och har BMI 35,6.

Annons:
Carina72
2014-06-25 11:37
#1

svarade dig i ett annat inlägg du gjort.  är du med i någon sleeve grupp på Facebook?

suneeva
2014-07-25 07:02
#3

Gastric sleeve har samma fördelar som GBP men inga av dess nackdelar. Det är viktigt att man sätter sig in i detta innan man opererar sig. Sleeven är den metod som blir mer och mer vanlig just på grund av fördelarna.

Davbjo
2014-07-28 09:20
#4

När jag var på information inför operationen så visade de siffror på att Sleeve långsiktigt är lite mindre effektiv än GBP, men jag hade också kört på Sleeve om jag kunnat! Det är värt att slippa risken för dumpning. :)

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

berthagenn
2014-07-30 09:51
#5

Dumpar gör man typ första året efter open. Sen lär tarmen sig att ta emot maten bättre. Idag dumpar jag aldrig.

Upp till toppen
Annons: