Annons:
Etikett02-ot
Läst 11546 ggr
berthagenn
2014-03-19 12:53

Humor: Man vet när man är GBP opad när man...

Tänkte att vi skulle fylla på med litet humor här i en tråd 😂

Jag börjar med att fylla på, ni andra som ej gjort open kan ju få litet inspiration 🙂 

- inte vill gå på lunchbuffé mer. Det lönar sig helt enkelt inte.

- att sticka och handla kläder IRL. Och inte Ellos som förr…

- när man kan springer efter bussen. Förr gick jag bara. Alltid.

Annons:
berthagenn
2014-03-19 13:00
#1

- när man planerar sina måltider. Förr åt jag vad som kom i vägen.

berthagenn
2014-03-19 13:04
#2

- när matlådan till jobbet är i ett glasögonfodrals storlek. Och du blir skitmätt! 🤪

berthagenn
2014-03-19 13:40
#3

- när man får plats i badkaret och inte är ett ”vattenstopp” lätt och ledigt.

- när man har lust att leka med husdjuren. Förr satt jag ner och kastde bollen…

- när man tycker det är KUL att vara bland folk och vara på fest. Förr gjorde jag ALLT för att slippa gå hem till folk, för jag visste inte om jag hade en sittplats. Idag skiter jag i att ”kolla upp” sittplats och annat i förväg så att säga. Nu lever jag mera impulsiv och inte så kontrollerat.

gjac
2014-03-20 09:32
#4

- när man sätter på sig säkerhetsbältet på flygplanet utan att behöva be om en förlängningsbält

- när ens nära och kära har ett nytt kärleksord för en: "min lilla fissmachin"

- när man handlar lite sportskläder på Stadium (hör ni?? SPORTSKLÄDER!!  STADIUM!!)

- när man springer runt i HELA affären för att hitta kläder och inte behöva bara hålla sig till de tråkiga XLNT och Generous avdelningar

berthagenn
2014-03-20 09:39
#5

HAHAHA som jag känner igen mig med säkerhetsbältet. Innan var man ju rädd att det inte gick om en…Nu är det lätt och ledigt. 😂

- När man kan sitta med benen i kors. Förr var benen så feta att jag inte kunde sitta med benen i kors.

- Jag har inga svampmedel eller kortiosnsalvor för mina bilringar och även underlivet som aldrig fick luft fick ju svamp. Duschade som en galning pga av det.

Nu är det som förbytt. Jag är frsäch och torr hela dagen. Kläderna luktar inte svett på eftermiddagen. Åhhh sicken lycka!

berthagenn
2014-03-20 11:31
#6

- När stolshandtagen inte rör vid dina lår och höfter när du sitter i kontors-stolen. = LYCKA!

Annons:
berthagenn
2014-03-20 11:37
#7

Frågar efter en doggy bag på restaurang 😎

berthagenn
2014-03-20 13:05
#8

När katterna kan ligga på magen utan att trilla ner. ❤️

berthagenn
2014-03-20 13:07
#9

Man vet att man är opad när man börjar använda livrem.

gjac
2014-03-20 15:40
#10

- när man på restaurangen får frågan "var det något fel med maten?" 

- när man står en extra stund framför spegeln i stället för att undvika att titta

- när man har ingen aning om vilken bh-storlek man behöver

berthagenn
2014-03-20 19:38
#11

Hahaha! Det där med bhstorleken var knivig. Fick gå till ett proffs på twilfit i Malmö; som provade ut en ordentlig behå! Sicken lycka!!! I en affär tillika! Hihihi 😄 :-))))

Ladyninjas
2014-03-21 09:22
#12

När man inte planerar innan man går ner i undervåningen (bor i souterrängvilla med bl a ytterdörr och tvättstuga på nedre plan, kök, sovrum och vardagsrum på övre). Förr kollade jag och samordnade så jag skulle slippa gå två gånger - nu upptäcker jag att jag sprungit upp och ned flera gånger utan att tänka på saken.

berthagenn
2014-03-21 10:40
#13

När man börjar sminka sig igen efter alla dessa år. 

Förr var man som en säl ansiktet….

Annons:
berthagenn
2014-03-21 10:41
#14

När jag fick köpa en storlek mindre skor. Mina fötter hade krympt en storlek när jag hade gått ner 75 kg!  😃

berthagenn
2014-03-21 13:55
#15

Jag behöver inte svampkräm eller kortisonsalvor mera i mina bilringa och annorstädes ;-) Är fräsch ÖVERALLT! 🤐

berthagenn
2014-03-21 13:56
#16

När man kan diska, tvätta och dammsuga UTAN ATT PAUSA. Förr gjorde jag detta i tre steg i tre dagar….

berthagenn
2014-03-21 13:57
#17

När man ofta får säga ”nej tack”, vilket är nytt för mig. Men såååå kul att säga hihihihi! 😃

berthagenn
2014-03-25 14:58
#18

När man möts av leenden istället för en tom blick ute på stan. Skrämmande men tyvärr sant.

Katti
2014-03-28 09:01
#19

* När man kan köpa kläder på barnavdelningen och ärva sin 14-årings urvuxna kläder!

* När nämnda 14-åring säger "Min lilla mamma" och lyfter upp en i luften när man ses Skrattar.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

berthagenn
2014-03-28 11:09
#20

När man har vatten RUNT HELA KROPPEN i badkaret 😃

Njöt så igår av mitt bad - med vatten RUNT hela lekamen! 🤪

Annons:
berthagenn
2014-04-03 11:56
#21

När jag dansar till musiken som en gummiboll - dels för att jag KAN utan att det smärtar i skenbenen och för att jag tycker att det är roligt numera.🤪😃

iwantthis
2014-04-03 12:19
#22

Att läsa denna tråden gör mig glad, alla positiva saker efter operationen som man läser om får mig att längta mer och mer! 😃

Något jag längtar efter är att sitta vid en stol utan att stolarmarna rör vid mina lår och ben!

berthagenn
2014-04-03 13:28
#23

#22 så roligt att du gillar tråden! Lite positivt på sajten behövs för man är litet ängsligt (HELT I ONÖDAN MÅ JAG SÄGA!!!) före open. Så jag är så  jävla lycklig att jag bara var tvungen att skriva det roliga somkommer i kölvattnet.

Grejjen är att jag tänkte att ”jag går ner i vikt” för hälsans skull - inget mer. Men IDAG - jösses så ROLIGT LIVET ÄR! Så mycket annat positivt sker i livet. Du anar inte!

Jag LÄNGTAR (hör ni vad jag skrev?!!??? ;o) till min stryrketräning och croosfiten. Att svettas (det gör jag bara på gymmet numera hihihi 🤪) där och komma hem och käka en god köttpajsbit med en sallad och ett glas mjölk. DET ÄR HIMMELSKT!  😃

Jag har även en livspartner som jag är sååå kär i. Har ett liv idag med aktiviteter, där jag gör mer än står upp i 5 minuter (sen var det  jobbigt….)

berthagenn
2014-04-04 13:34
#24

När man VILL STÅ istället för att sitta.😎Innan spanade jag direkt efter en sittplast oavsett vart jag befann mig i för sits. (hahaha rolig ordlek heheheh)🤪😃

ricorico
2014-04-06 21:48
#25

När man kan böja sig ner & knyta skorna 🙂

Katti
2014-04-08 00:52
#26

När man hoppfullt provar en kavaj i storlek 40 och inser att den är för storSkrattar.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

berthagenn
2014-04-08 10:00
#27

När jag inte undviker saker och ting som förut. 😭Nu kommer jag på mig själv att tänka ”Javisst, du KAN ju göra det och det” så ordet ”KAN” i mitt vokabulär är nytt. Innan hittade jag på 10000 ursäkter för att inte kunna.

Annons:
berthagenn
2014-04-14 14:41
#28

När man för första gången i livet verkligen vill äta protein FÖRST :-)

berthagenn
2014-04-22 12:05
#29

När man inte dubbelkollar hela rutten innan avfärd. Innan skulle jag veta att det fans sittplatser eller dylikt.

Nu bara drar jag. 😎

berthagenn
2014-04-23 10:19
#30

När man inte fasar för våren och sommaren…Kläderna sitter som det skall och jag svettas inte något alls. förr var jag dyblöt på ryggen efter 30 minuter. usch som man har lidit förr allstå.

berthagenn
2014-04-24 08:52
#31

Kom på en ny sak. Jag köper inte storpack/Familjepack/XL-pack glass/bröd/pommes/ja allt - på ICA utan jag köper ”normala” mängder och köper vanliga normala paket så att säga. I början var detta en skum känsla att jag inte skulle bli mätt.

Nu köper jag inte de största paketerna av allt.

berthagenn
2014-04-28 10:16
#32

När man kan sitta på huk. Och det är behagligt! 😉

[Shettisar]
2014-04-29 18:01
#33

När man inte behöver oroa sig för om trädgårds möblerna ska hålla eller fastna när man sätter sig /reser sig.

majkatt
2014-05-13 11:18
#34

Oj vad jag längtar nu. Nu är det två veckor kvar till jag skrivs in på Mora lasarett och sen op på onsdagen de 28 maj. Tänka att få plats i en stol utan att få ont i sidan på benen. Och kläder oj vad pank jag kommer att vara.

Annons:
berthagenn
2014-05-13 12:48
#35

Man vet att man är GBP opad när man hör:

- du som är så smal…och man tänker i 2 nanosekunder; VEM FAN SNACKAR HAN OM; och du kommer på det är ju JAG!!!! 😂🤪

Hjärnan är inte riktigt med i alla lägen. 🤔

berthagenn
2014-05-13 12:50
#36

När man är så glad att man blir besatt nästan av denna glädjen och den kropplsiga nyvunna friheten😂

Vill bara skriva i denna tråden och berätta allt skoj som sker. 🤪

Davbjo
2014-05-13 12:52
#37

När man instinktivt drar in stolen för att folk ska komma förbi bakom, för att upptäcka att det inte behövdes.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

berthagenn
2014-05-15 11:26
#38

När man kan lägga sig ner utan att bli kvävd av sitt eget fett. 😂

Man känner sig så fri. Och obesvärad.

berthagenn
2014-05-22 14:52
#39

När man är så glad att gå i kortärmade tröjor utanatt skämmas för armarna. Det var 20 år sedan jag gick i kortärmat. Nu gör jag det igen och det är sååååå nice! 😂

berthagenn
2014-06-02 09:07
#40

Kom på mig själv att stoppa tillbaka 2-3 par byxor. Förr om jag hittade en byxa, köpte jag byxan i alla färgerna fall i fall. Var rädd att inte hitta något. Igår när jag var på H&M (hör ni?? 😂H&M!!??) så drog jag ner ett par byxor, och när jag ville ha dem tänkte jag snabbt ”svarta och ljusblåa också?”. NÄÄÄÄ - idag behövs det inte för att det finns alltid kläder för mig at köpa. Förr var jag så rädd att inte hitta något som passade…..

berthagenn
2014-06-09 10:05
#41

När hissen är trasig (bor på 5e våningen) och man hinner tänka ”va fan…!” sen kommer jag på att jag orkar ju nu. 

Förr var detta förenat med en smärre katatastrof. Fcik gå upp våning per våning och pausa emellan.

Annons:
gjac
2014-06-09 10:44
#42

när man fyller påse efter påse med kläder att skänka bort.

berthagenn
2014-06-11 15:06
#43

När man provar skor. Har gått ner en hel storlek i skor. 😃

berthagenn
2014-06-13 09:40
#44

När man använder knäet som avlastningsplats för katter, väskor och barn. Förr var detta omöjligt för den feta stora magen.

jossa5
2014-06-15 16:45
#45

Härlig positiv tråd! :D

Sitter och väntar på en remiss, så kanske jag kan bidra till denna tråd sen också! :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

berthagenn
2014-06-16 15:41
#46

När man börjar att kasta mat som ej blir uppäten i kylskåpet.

Hände aldrig förut. Nu har jag mat över och vill inte ens äta upp allt mer. Tycker det känns flottigt och mäktigt bara. Nu äter jag för att leva, inte lever för att äta.

Konstigt att man blivit så förändrad, men så jävla härligt! Få känna sig normal. Och mätt!

berthagenn
2014-06-24 12:10
#47

När man vågar att kliva upp på en stol/bordskant/fönsterkarm för att hänga upp saker som gardiner/lampor och annat. Förr vågade jag inte stå på en stol för att den gick sönder.

Även än idag tänker jag ”det kan du inte kliva upp på…..JO DÅ - det kan jag nu hihi! :-) Inget går sönder numera. Och möblerna håller. 😉

När man kan använda sin  stege är också en ny grej. 🤪

berthagenn
2014-07-20 22:40
#48

När man kan använda vilken random badhanduk. Alla går runt. 😜

Annons:
berthagenn
2014-07-30 09:47
#49

När man inte räds värmebölja. Förr var jag väääldigt besvärad av värme.

Man svettas inte som slank på samma sätt som fet.

gjac
2014-07-30 13:59
#50

När man kan SPRINGA! Igår blev jag överraskad av ett plötsligt regn medan jag var ute på långpromenad. Blixt och dunder! Jag hade ungefär 4km kvar till hemkomst. Jag sprang hela vägen. Med ork! Och energi! Och luft i lungorna!

berthagenn
2014-07-30 14:53
#51

SPRINGA upptäckte jag även att jag kunde då jag sprang efter en buss en gång i början. 😃

Förr fick jag ont  inuti benen (benhinnorna?) när jag sprang 3 steg…. NU kan jag springa på löpband i 15 minuter - I STRÄCK! Wieeeehoooo!!!! Sicken lycka! Känner mig så fri när jag kan springa, är det bästa som finns idag. HÖR NI? ;o) Springa?!?!! Det är SKÖNT!!!! 🤪

berthagenn
2014-07-30 16:57
#52

När man tvättar och hänger upp sina kläder i stl 38. Kläderna har klar och rak passform. Man ser att det är en ärm och så vidare. När jag vägde 130 kg var klädernas ”form” så himla runda så att säga.  Allt var ”runt” och hade ingen passform alls. Nu har alla kläder en klar passform. Förstår ni vad jag menar? :)🤪

majkatt
2014-07-30 17:30
#53

När man tar på sig byxorna som satt som ett korvskinn nu sitter så pass löst att dom nästan ramlar ner

berthagenn
2014-07-31 13:21
#54

När man inte gömmer vågen mer. Utan gladeligen hoppar på denne. Och väger exakt detsamma oavsett vad jag äter.

Himmelskt!!!

berthagenn
2014-08-04 10:26
#55

När jag snyter mig….Mina bihålor och hålighjeter i skallen där man har snoret har blivit större. med följd av att snorkråkor kan bli…stora. Vet att deta låter helknäppt men jag har blivit smalare i bihålorna.

Frågade en läkare om detta och han sa att man har fett i dessa håligheter. Så klart. :) Jag tyckte detta var en väldigt udda upptäckt om min kropp. 🤪

Så, ni får större snorkråkor.  Nu vet ni hihihi. 😎

Annons:
berthagenn
2014-08-11 10:51
#56

När man går in i bordskanter! 😮 Man har ju ingen stötdämpning och man blir så förskräckt i en sekund! 😭

Katti
2014-08-12 12:17
#57

När det inte är något större problem att visa sig naken för nya pojkvänen. Och inte ens att han vill ha lampan tänd i sovrummet 😊!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Davbjo
2014-08-12 12:22
#58

När man börjat träna och kan stå på crosstrainer i 30 min utan att få blodsmak i ögonen.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

berthagenn
2014-08-12 12:54
#59

När vill man GÖRA saker.  😃Förr var det raka vägen hem till soffan och fjärrkontrollen. Nu har jag en kropp som orkar OCH VILL GÖRA en massa saker. Det kräver ett helt nytt tankesätt nu idag, för man är så glad och sprallig helt plötsligt. Man vill göra en hel massa nya saker och ut och träffa folk! 😂

berthagenn
2014-10-07 14:00
#60

När jag hänger min tvätt i torkskåpet.

Nu hänger 2 par byxor på en pinne. Lätt och ledigt. Förr fick bara en byxa plast på en pinne. HIHI, vilken lycka! 😃

berthagenn
2014-10-14 14:22
#61

Jag har impulsköpt en jacka precis som satt på en skyltdocka WIEEEE! 😂

Härlig känsla! 😃

berthagenn
2014-10-29 10:40
#62

När man fryser om vintern nu för tiden. 😭Förr tyckte jag om kylan för jag var en svettig jäkel förr….😂Avskydde sommaren för att man svettades FLODER.

Nu har man andra förutsättningar kring årstiderna. Jag till och med höjt alla elementen.

Annons:
lil-sis
2014-10-29 15:11
#63

Det märks att vi har haft helt olika liv och förutsättningar innan operationen.

Aniara14
2014-11-01 20:54
#64

#62 Fast det behöver man inte operera sig för att det ska bli så. Det räcker med att man går ner i vikt, och blir smal ändå på vanligt sätt. Så länge jag var tjock så frös jag i stort sett aldrig, numera gör jag det ganska ofta på vintern, både inomhus och ute.

Dessutom känns alla stolar betydligt hårdare och obekvämare att sitta på.

#63 Har du lust att utveckla den meningen lite, och förklara mer vad du menar? Och hur mår du nu efteråt, och hur går det med allting? Har det blivit ungefär som du förväntade dig, eller kanske sämre eller bättre?

An ounce of prevention is worth a pound of cure

lil-sis
2014-11-02 11:32
#65

#64 Rätt så mycket i tråden är sånt jag gjorde "före". Ingen skillnad alltså. Det är bara en månad sedan operationen och jag håller på att lära mig att äta, så det är svårt att summera redan nu.

lil-sis
2014-11-02 11:32
#66

Fryser tex gör jag nästan jämt men det beror på hypotyreosen.

Aniara14
2014-11-03 18:15
#67

#65

"Rätt så mycket i tråden är sånt jag gjorde "före". Ingen skillnad alltså."

Nej, men det kanske beror på att du aldrig har varit lika kraftigt överviktig som berthagenn? Om man går ner så mycket som hon gjort så är det ju inte konstigt att det blir enorm skillnad, både fysiskt och psykiskt, på före och efter. 70-80 kg mindre är ju nästan som att gå från att vara 2-2½  personer viktmässigt, till att bara vara en.

Jag hade ju "bara" ca 25 kg övervikt, men en skillnad som ändå var ganska tydlig var att det liksom knakade och knarrade mer i olika trägrejor, som t ex golv, trappor,  stolar och liknande när jag gick eller satte mig på dom. Jämfört med då så smyger jag tyst omkring som en indian på jaktstigen numera, ha ha!😉😃

Jag förstår såklart att du inte kan lägga fram nåt komplett "slutresultat" av operationen ännu, när det bara är en månad sen. Jag tänkte väl snarare på hur det hade gått hittills. Men "So far, so good" (som dom säger på engelska) får vi hoppas.🙂

Det kan jag mycket väl tänka mig att man måste lära sig äta på nytt efter en sån stor förändring, och att det måste få ta sin tid. Det blir ju liksom en rejäl omskolningsprocess på hela kost- och matområdet, ifall jag har fattat saken rätt. Och det är väl det som är meningen med alltihop, antar jag.

#66 Jag har en ingift äldre släkting som också har hypotyreos, men såvitt jag förstår så fick hon Levaxin utskrivet ganska omgående, och blev sen väldigt mycket bättre. Antar att du får det också, eller nåt liknande, men det kanske inte hjälper till 100% ändå på alla.

An ounce of prevention is worth a pound of cure

lil-sis
2014-11-04 16:04
#68

Ja jag äter levaxin sen 2008 men det hjälper inte mig fullt ut, jag mår bättre än utan iaf. Nej jag skrev ju just det, att vi har haft olika liv och förutsättningar innan operationen, det var ju liksom hela poängen med inlägget! Det ligger ju inte bara i den faktiska övervikten utan även hur man är som person. Det betyder inte att jag menar att något var bättre eller sämre, bara väldigt olika. När jag är klar kommer jag ha gått ner ungefär 50% av min kroppsvikt, så det kommer ju märkas rejält men jag behöver nog vara närmre målet för att märka de stora skillnaderna. Har gått ner drygt 1/3 av vad jag vill gå ner totalt. Äter bara runt 500kcal/dag för jag orkar inte mer, ännu. Den mängden kommer helt säkert att öka.

berthagenn
2014-11-04 16:13
#69

Jag vill att vi är snälla mot varandra och har en juste ton sinsemellan här i forumet. När man läser dina inlägg ”lil-sis” känns du väldig arg och snarstucken mellan raderna.

Det är inte juste. Vill du skapa debatt gör det på ett positivt sätt.
Denna tråden är i humor-gruppen för att skapa glädje.

Annons:
lil-sis
2014-11-05 08:46
#70

Läs med ett annat par glasögon. Eller ska jag lägga till lite smileys? Jag är ytterst sällan arg. När jag är det brukar det synas. Vad för slags debatt skulle jag vara ute efter att skapa?

berthagenn
2014-11-05 09:38
#71

Humor och upplyftande retorik -  med en twist av glädje -  i denna tråden tack. ❤️
Sen hur du skriver på ett glatt sätt får du själv bestämma hur du vill uttrycka dig.

Du är inge kul att läsa tyvärr. Din text känns alltid väldigt arg. Även om jag provar rosa glasögon till och med.😃

gjac
2014-11-05 10:59
#72

När jag var på besök hos min (smala) dottern tvättade jag mina och hennes kläder tillsammans. När det blev dags att dela upp de rena kläderna  var det roligt att inte veta säkert vilka blus, leggings, trosor var hennes och vilka var mina!

berthagenn
2014-11-05 11:32
#73

#72 haha, det känner jag igen. Mina byxor är mindre än 14-åringens hahahahah!

Och nu får minst 2 par byxor plats PÅ SAMMA STÅNG i torkskåpet.

lil-sis
2014-11-05 16:15
#74

Jag kan ju tyvärr inte ändra andras inställning till min text. Den må vara torr och det har det ju klagats på förr. Och smileys blir det inte, skriver från mobilen och det vill sig inte. Jag uttryckte ärlig fascination över hur olika liv kan vara som för andra måste vara likadana (typ alla tjockisar är glada eller alla tjockisar har ont i knäna osv). De frågar om det på jobbet, om jag slipper smärta nu. Men jag har ju inte haft ont. Jag har haft turen att vara fullt frisk (hypon undantaget) innan op och det gör ju att min upplevelse av livet efter blir helt annorlunda än någons som slipper värk i knän och rygg eller diabetes. Det lär säkert ändra sig med tiden också. 20kg ger inte nog skillnad för mig, bara uniformen som sitter lösare.

lil-sis
2014-11-05 16:15
#75

Jag kan ju tyvärr inte ändra andras inställning till min text. Den må vara torr och det har det ju klagats på förr. Och smileys blir det inte, skriver från mobilen och det vill sig inte. Jag uttryckte ärlig fascination över hur olika liv kan vara som för andra måste vara likadana (typ alla tjockisar är glada eller alla tjockisar har ont i knäna osv). De frågar om det på jobbet, om jag slipper smärta nu. Men jag har ju inte haft ont. Jag har haft turen att vara fullt frisk (hypon undantaget) innan op och det gör ju att min upplevelse av livet efter blir helt annorlunda än någons som slipper värk i knän och rygg eller diabetes. Det lär säkert ändra sig med tiden också. 20kg ger inte nog skillnad för mig, bara uniformen som sitter lösare.

berthagenn
2014-11-13 09:27
#76

Anna tidsuppfattning. Ok jag ska förklara. Förr om jag skulle göra ngt räkande jag tiden minst 20-30 minuter om jag skulle till bankomaten eller affären före jag skulle ta bussen. Nu tar det 5 minuter! Så jag måste ”lära mig” att jag är såååå mycket snabbare än förr. En gång när jag skulle ta bussen som skulle komma om 6 minuter, hann jag till bankomaten före utsatt tid och HANN MED BUSSEN. Såna smågrejjer gör en så glad. :) Så jag behöver inte en så stor tids buffert som förr då man var sååååå långsam. :)

Annons:
berthagenn
2014-12-05 14:35
#77

När man skippar julbordet och tycker det är ok. Man är liksom inte sugen alls att proppa i sig. Man är man vid att äta gott men litet dygnet runt. Inte proppa i sig på kvällen 15 ton mat.

berthagenn
2014-12-18 11:43
#78

När man önskar sig underkläder i julklapp. :) Förr var det så skämmigt med dessa jättetrosor, så jag önskade mig aldrig underkläder.😭

.Nu önskar jag mig trosor i storlek medium. Fniss! 😃

berthagenn
2015-01-04 12:15
#79

När man väger stabila 58 kg efter jul. Efter. Alltså. Vågen rör sig icke! Härlig känsla! 😜

berthagenn
2015-01-05 12:36
#80

När man kommer på sig själv efter en millisekund att all viktminskningsreklam inte är för mig och att det är ju "löst" nu så att säga. Jag var så van att sluka allt om bantning och testa nya grepp varje januari sen Branting dog… Så nu kommer jag på mig själv att smajla inombords varje gång jag hör reklamen om att "börja ett nytt liv". Jag har redan börjat. 😜😄👌 så härligt känsla. Resan hit var värd varje sekund och mer därtill. 😊😄😄😄👌

TypCharlie
2015-01-14 18:45
#81

Åh jag blir så otroligt glad av att läsa denna tråd och kan knappt vänta till i mars när det är planerat att jag ska få min operation!!! Jag blir så lycklig av att höra hur bra det har gått för alla och det ger verkligen hopp! Jag hoppas att jag snart kan komma med egna erfarenheter att dela i denna tråd..! 😁

berthagenn
2015-01-20 09:20
#82

Något som jag känner djup tacksamhet för är att jag är en bättre husdjursägare. Och medmänniska. Orkar så mycket mer. Jag leker med dem utan att bli trött och önska att få sitta ner. Jag VILL leka jag VILL dansa. Jag VILL så mycket och känner att jag kan GE KÄRLEK på ett helt annat sätt än att bara mata dem. Känner att jag bondar mer med omgivningen och djuren.

berthagenn
2015-01-22 14:32
#83

…när all köksutrustning är utbytt till mindre kastruller och tallrikar! 😂

Annons:
lil-sis
2015-01-25 17:18
#84

Jag har ÄNTLIGEN börjat plocka fram mina "smalkläder".

Och häromdagen blev jag påtvingad ett par uniformsbyxor i strl 44 istf D124. Och en tröja i strl liten 40.

berthagenn
2015-01-26 13:35
#85

#84 Roligt att höra!

Förstår den känslan… när man får smalkläder! LOVELY!

berthagenn
2015-02-17 13:44
#86

När man börjar använda jeans.

Tagg
2015-02-18 09:49
#87

Oj vad härligt det låter med all denna frihet!!! Det är PRECIS den jag längtar efter och har saknat i sååå många år. Tack för att ni sätter ord på det som jag aldrig har kunnat förklara för de som tror att man vill ha en op bara för att bli snygg. Jag är på G och traskar med bestämda steg mot mitt mål 👍

berthagenn
2015-02-24 14:48
#88

När man inte räds våren och de tunnare klädesplaggen. Wieee!

Davbjo
2015-02-24 15:08
#89

När man talar om hur mycket man gått ner och standardsvaret inte blir någon variation av: "Åååh, så mycket skulle jag också vilja gå ner".

Tappar man 10 kg är det väldigt många som tycker att de också borde tappa 10 kg, men har man tappat 42 är det inte många som tycker att de har just det behovet. :)

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

berthagenn
2015-02-24 15:33
#90

#89: HAHHAHAH! :) Det känner jag igen.  Nu när jag gått ner 75 kg så säger ingen ”Åhhh så skulle jag också vilja gå ner…!”. Så du har tappat 42 kg? Redan???? Det har gått fort! Vad är den roligaste ”skillanden”idag i ditt liv?

Annons:
Davbjo
2015-02-25 07:33
#91

#90: Ja, det har rullat på bra, då stod jag ändå still i vikten under ungefär två månader i höstas också. Den största och mest märkbara skillnaden är att man får plats, jag märker nu hur mycket "i vägen" jag kände mig ofta förut, när det var trångt på pendeltåget osv.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

berthagenn
2015-03-03 10:08
#92

När man slutar att dra i kläderna för att dölja ngn ring. Och att äta bland folk.😉

[lchfnovis]
2015-03-04 15:48
#93

Sluta dra i kläderna… *längtar* 🙂

berthagenn
2015-03-16 08:49
#94

När jag sätter mig på en stol. Varje gång.😉

Jag fick aldrig plats på ett säte i bussen eller i korgstolar på uteserveringar i Malmö. Stolarna därhemma gick sönder ochj ja - ni fattar. Är så lycklig varje gång när jag går på toa och känner att låren ”får plast” på ringen. Förr så hängde låren på sidorna av stolar och toaringar. Blir så lycklig varje gång - även nu 3 år efter open - att jag får plats!!!!! 🤪Tänker på det varje gång i en nanosekund och får en lycklig klump i magen. Varje gång. 😍

berthagenn
2015-03-19 12:40
#95

Jag kan smyga nu utan att någon hör mig komma gåendes. 😎

Förr så gnuggade sig mina lår mot varandra så jag ”hördes” när tyget i byxorna gnugga sig mot varandra i varje steg jag tog. Och det ganska högt faktiskt. 🙂

helenblom
2015-03-20 19:09
#96

Ny här på sidan och måste bara skriva att ni är helt underbara som delar med er så fritt!
Jag  gjorde min gbp-op 17 dec och har i skrivande stund gått ner 28 kg och det är helt underbart! Ser fram mot en varm och osvettig sommar.. :D

majala
2015-03-21 11:16
#97

Jag har precis skickat en Egenremiss så jag har långt kvar till där ni flesta är nu. Peppig läsning är det hur som helst, känner igen mig i 95% av tråden.

Annons:
lil-sis
2015-03-25 14:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Min smalgarderob är för stor.

Det är en ganska intressant upplevelse.

Min hjärna hänger inte med. Alls.

-37kg och 6kg kvar till BMI 25. 1 april är det 6 månader sedan operation.

Håller tom nästan på att krympa ur ponnyn som är en av anledningarna till att jag opererade mig.

berthagenn
2015-03-26 08:53
#99

##98 av: lil-sis

Åhh vad roligt att höra!!!! Kram!!! 😂

berthagenn
2015-03-26 15:17
#100

Att kasta mat ifrån min mattallrik; och vara nöjd med detta.

Än idag tycker jag det är konstigt att jag inte rensar tallriken som jag alltid gjorde förr. Alltid. Nu äter jag aldrig upp utan har alltid något kvar på tallriken och är nöjd med detta. Tänk att hjärnan är så ”van” vid att äta så mycket.

hotflower
2015-03-28 07:07
#101

Vilken fantastisk tråd! Jag läser tar till mig och hoppas att jag kommer att få uppleva mycket härifrån om jag blir godkänd flr op. Då kommer jag definitivt skriva: När du slipper be flygvärdinnan om ett extra bälte när du flyger ;)

[smarties]
2015-03-31 20:29
#102

När man måste ha koll på toaletten hela tiden :(

berthagenn
2015-04-01 10:53
#103

#102 Detta ska vara en upplyftande humortråd.🤪

Om jag själv måste gå på toa ofta så äter jag  fel och kroppen säger ifrån med besked. Då får jag  springa på toa. När jag äter ”rätt mat” och ”i rätt mängder” så är magen lugn. 🙂 Och inget spring.

gjac
2015-04-01 16:52
#104

Jo smarties - jag känner igen det där med toan. Min mage tog kanske 8-9 månader innan den började fungera på ett pålitligt sätt. Jag vet var varje offentlig toa i hela Lund och Malmö finns 🙂. Vissa dagar är jag ff på spring men som berthagenn skriver så kan jag koppla det till vad och hur mycket jag ätit.

Annons:
lil-sis
2015-04-13 13:33
#105

Min mage är oftast väldigt snäll.

Men en gång precis som nyopererad så bestämde den sig i slutet av ett körpass för att det var dags att tömma lagret. NU.

Jag har nog sällan kört en pensionärslinje så snabbt och rusat så snabbt in på en toa men jag hann. Marginalen var väl en sisådär tre sekunder.

Som tur är så var närmsta toan belägen på det ställe där jag oftast äter lunch, så de garvade bara och frågade om det var panik…

Idag så sörjer jag att mina favorittrosor numer når upp till tuttarna 😂 En kompis föreslog att jag ska spara de till när jag blir gravid.

berthagenn
2015-04-13 14:31
#106

#105 hahahahahah, jag hade favorittrosor också. 😃

Nu 3 år senare har jag kastat/gett bort allt. 😎

berthagenn
2015-04-13 14:33
#107

När man slutar använda ryggsäck. Som tjockis var det det enda jag använde för det var det mest praktiskt.

Numera har jag en liten handväska.😉

lil-sis
2015-04-13 20:31
#108

#106

Jo jag kastar också så mycket jag klarar av.  Eller lägger i textilåtervinningen. Var hos en opererad kompis häromveckan och fick hennes avlagda ridkläder :)

Och så har jag insett att smalbyxorna inte alls går längre, de ramlar av. Ska man skratta eller gråta?!

berthagenn
2015-04-14 08:32
#109

#106    hahaha roligt att höra att du mår så fint! 😃

Davbjo
2015-04-20 13:57
#110

I torsdags var jag tvungen att springa till pendeltåget, och jag springer verkligen aldrig, så det var första gången efter operationen jag var tvungen att springa sådär fort.

Min löparteknik var dock anpassad efter att väga 44 kg mer, så jag var nära på att dra mig i backen flera gånger, på grund av det faktum att jag tryckte ifrån så hårt med benen att jag lättade från backen och tappade fotfästet.

Det såg säkert rätt kul ut att jag hoppade mer än sprang framåt…

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

berthagenn
2015-04-20 14:09
#111

Hahhahahahah! Ja det är mycket nya ”små” ting som man upptäcker hur stor skillnad viktförlusten förändrar livet. Saker som man aldrig skulle ens ha funderat på. 😂

Roligt att det går så bra för dig Davjo! 😎

Annons:
berthagenn
2015-04-23 16:02
#112

När man fryser för minsta lilla! 🤪

Förr gick jag med vårkläder när det var 10 grader ute. Nu byter jag tillbaka till vinterkläder.

berthagenn
2015-05-11 10:42
#113

Har fått köpa mera garderober nu faktiskt. Host host! Hehehhehehehe!

Mitt kädkonto är…något dyrare nuförtiden. Har mer käder nu än någonsin!Att ta på mig på morgonen är så kul!!!!! 😃

Jag hittar ju allt möjligt fint att ha på mig i en affär YEY!!!!!!  ❤️

berthagenn
2015-05-22 14:36
#114

Ska på en konferens i Stockholm och kom på en lustig sak.

Jag använder en mindre resväska som smal och liten numera. 😊

Jag behöver en mindre resväska, för kläderna tar ju ingen plats numera. I tvättstugan får flera plagg (!) plats på samma stång i torkskåpet.

KickiC
2015-05-22 15:02
#115

Åh #48 ser jag fram emot. Det är ju SÅ tråkigt när man virar ett badlakan runt kroppen och det blir en glipa framtill. Eller baktill.

berthagenn
2015-05-22 15:40
#116

Det var en stor grej att kunna använda en ”vanlig” handduk! Sicken LYCKA!!!!!! 😂

IceTee
2015-05-26 15:24
#117

Jag har inga planer på någon viktoperation, men hittade hit av en slump och vill bara säga att jag blir så glad av att höra (läsa) människor som är så glada! 
Och ni har säkert kämpat livet ur er för att komma hit och kunna göra saker som jag bara tar för givet!

Medarbetare på Skor iFokus

berthagenn
2015-06-04 09:50
#118

Jag kan bära barn på höften. Hacde ingten höft förr. :-) NU har jag!!!! 😎

Annons:
Katti
2015-06-22 07:56
#119

När man går in i en affär och kan ha 95% av sortimentet istället för 5%!!!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Melineya
2015-06-26 14:34
#120

Jag har precis gett mig in i det här igen, efter ett nederlag för 2,5 år sedan då min op blev inställd pga lågt blodvärde. Det har tagit lång tid för mig att orka bygga upp nog med styrka att komma tillbaka och försöka igen, men idag tog jag mod till mig och skickade in en Egenremiss! Den här tråden gjorde dessutom underverk för mitt mod att kämpa vidare. 😃 Jag skulle bli jätteglad om ni ville fortsätta hålla tråden vid liv, så lovar jag att bidra när jag själv är "på andra sidan". 🙂

Jag längtar efter att inte längre bli behandlad som en slasktratt åt folk som inte äter upp sina desserter och tar för givet att jag vill ha mer.

Jag längtar efter att inte per automatik få stämpeln "dum och lat" av folk som inte känner mig!

Jag längtar efter att få lite mer gensvar när jag går ut och flörtar vilt, så som jag älskar att göra… 😎

Jag lääääängtar sååååå efter att kunna handla vilka snygga klänningar som helst, var som helst! 😃🥳

Följ min viktresa: http://melineya.wordpress.com

berthagenn
2015-06-26 16:15
#121

Åhh vad du kommer att få uppleva roliga saker efter din op!

Jag fick ett HELT nytt liv med både ny sambo och nya upplevelser! Är så skönt att orka med en massa. Livet är underbart! 

Jag köper kläder och äter mat som är mycket bättre kvalite på än förr. Förr var det bara bulk somgällde. Nu är det små pyttiga lyxportioner med massa göttgött. Ja du! Bara en sån liten sak som att att få en vanlig handduk om sig var REN LYCKA! Många små saker som du kommer att upptäcka….Jag gick ner 75 kg på dryga 10 månader! Det bästa jag har gjort!!!!!!!!

berthagenn
2015-06-26 16:17
#122

När man måste tvätta sin navel ordentligt. Förr var den utslätad som fasiken :)

Melineya
2015-06-26 17:18
#123

Haha, ja min navel är som ett stadigt rör rakt in i magen genom fettet, inga väck att tvätta där inte! 😂

Följ min viktresa: http://melineya.wordpress.com

Mimis
2015-08-08 03:19
#124

Vilken glad och inspirerande tråd😃Ska träffa kirurgen på måndag! 😁 Håll tummarna för mig alla härliga där ute 😜

berthagenn
2015-08-10 12:45
#125

När man använder mera deo och tvättmedel än någonsin! Jag gymmar ofta och måste även duscha och byta kläder ofta. :) Numera har jag svettiga gymkläder som måste tvättas upp. :)

Annons:
Katti
2015-08-10 12:48
#126

När man en solig dag kan dra på sig en klänning och inte så mycket mer utan att behöva bekymra sig om lårskav 🙂!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

berthagenn
2015-08-10 13:03
#127

Inga lårskav WIEEEEEEE! ;-)

berthagenn
2015-08-13 13:24
#128

När man sätter sig på golvet. JÄVLAR vad jag har tappat fett i bakdelen. Förr kunde jag sitta hur bra som helst på golvet och klappa katten. Dock måste jag ha KUDDE för min rumpa har ingen fettdepå. HAHAHAHAHAHA! 😊

berthagenn
2015-08-18 09:23
#129

Jag slickar aldrig rent skålar/skedar/vispar. 😃
När jag bakar eller lagar mat så åt/slickade jag alltid skedarna och skålarna. Igår när jag ställde ut skålen med vispad grädde så slickade jag inte skeden. Eller skålen för den delen heller….

MIn hjärna är så van vid detta gamla tänk….. Men sen  tänkte jag STOPP! 🤓Jag är MÄTT och NÖJD!!!!😛

Således sköljde jag av grädden ifrån skeden istället för att slicka upp den. Små saker som man upptäcker. Och känns som en stor förändring. Och man känner inte att man ”missar något” som man kunde känna förr. HÄRLIGT!!! 😍

[Aralia]
2015-08-23 21:18
#130

Jag blir lika glad och överraskad varje gång jag kan sätta mig utan att klämma tuttarna i knävecken… har funderat på att skaffa typ papiljotter till dom men är osäker på om de finns i tax och plattstorlek? 😎

[Aralia]
2015-09-15 15:14
#131

När man sitter i soffa, äter gott, mår gott och fiser gott… sen ser man att hunden tittar anklagade på en, nyser och lägger sig i ett annat rum..

berthagenn
2015-09-15 15:44
#132

hhahahahahahahhaahah! Söt du är Aralia, som jag har garvat här bakom skäremn på jobbet ahhahahahahahahah! KRAAAAM😃

Annons:
[Aralia]
2015-09-15 18:00
#133

Ja, men det stämmer ju! Du skulle bara se vilka blickar jag får från jycken.. haha

berthagenn
2015-09-16 09:31
#134

När man inte kissar på sig när man nyser! När jag var så tjock hade jag problem med att hålla tätt faktiskt, när jag nös. Nu kan jag nysa hur som helst utan att jag kissar på mig.

Jätteskumt men sant! 😂

ElinT
2016-01-02 09:52
#135

När man inte längre kan förstå att man varit så voluminös att man kunnat ha  kläderna som hänger i garderoben - och säljer dem för att få mer pengar att köpa nya för (varav en hel del tajta träningsplagg)! 😃

(Håller dessutom med i stort sett allt i tråden ovan!)

Upp till toppen
Annons: