Annons:
Etikett03-komplikationer
Läst 5361 ggr
Regnstorm
2014-01-15 13:14

Du som har haft komplikationer efter en sleeve...

… Vad fick du för komplikationer?

Är problemet löst idag, och hur löste det sig?

Annons:
4barnsmamma
2014-01-16 12:57
#1

Hejsan är ny i gänget och undrar om det finns någon i min ålder 58 år som har genomgått gastric sleev op. LIte erfarenheter vore trevligt att få höra. Vill själv satsa på en sådan.

Carina72
2014-01-16 17:05
#2

Jag är 41 år och har gjort en sleeve för 1,5 år sedan. jag är mycket nöjd och har gått ner 42 kilo. startade på bmi 35 och någonting och nu har jag 21.

Carina72
2014-01-16 17:06
#3

Jag har inte haft några komplikationer men mjukt bröd och rött kött är lite svårt att äta så det hoppar jag över men det finns ju så mycket annat gott man kan äta.

suneeva
2014-01-17 03:44
#4

Jag gjorde en sleeve i maj-13. Jag har gått ner nästan 20 kilo och jag är mer än nöjd. Har inte haft några obehag alls annat än att jag har så svårt att lära mig äta långsamt. Bröd hoppar jag gärna över för det lägger sig som en deg i magen, jag äter surdegsknäcke och finn crisps. Jag måste vara försiktig med frukt för det är så syrligt, banan går bra. Jag vill heller inte äta pasta och ris för det fyller upp det lilla utrymme jag har. Grönsaker går bra, dricka går bra, tyvärr så går även godis bra. Jag är 54 år och detta är mitt livs bästa hälsobeslut. Jag rekommenderar det varmt.

Elizabeth56
2014-01-17 10:21
#5

Hej, gjorde en sleeve för 6 år sedan, ångrar mig inte, men har fått mågsåsrsproblem, så det är mkt jag inte kan äta!

När jag gjorde min operation tog de bort 75% av magsäcken och klippte bort det och plockade ut det, men nu har jag haft en kund som gjort samma men då har de bara skilt av 75% men låtit resten sitta kvar, och detta ska tydligen vara bättre och ge mindre bekymmer!


Elizabeth56

Calcifer
2014-01-19 12:00
#6

Jag hade komplikationer direkt efter op. De första fem veckorna kräktes jag upp ungefär hälften av allt jag åt. Det var ett rent helsike och jag mådde väldigt dåligt. Men när det lugnade sig så gick det såklart bättre. Det kändes bättre. Under de fem veckorna, när jag kräktes och mådde dåligt, kan jag lova att jag mer än en gång önskade att jag inte hade "gjort sådär mot mig själv". Men det var bara för att jag mådde så dåligt av komplikationerna och inte fick stöd någonstans ifrån. Nu har det snart gått ett år sedan min op och jag kan äta riktigt bra och har gått ner över 50 kilo och är lyckligare än någonsin.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
4barnsmamma
2014-01-19 12:17
#7

Stort tack för alla fina svar. Jag hoppas att jag kommer att vara opererad inom några månader. Skriv gärna mer. Kramar till er alla som kämpar!

berthagenn
2014-01-20 08:58
#8

Jag har gått ner 73 kg och är såååååå lycklig!

Har ett sexliv och en supergullig pojkvän. Tränar och har bonusbarn. Helt jävla otroligt! ÄR SÅÅÅÅÅÅÅ JÄVÖA HAPPY!!!!!!!!! LOVE MY LIFE!!!!!!!!❤️

Davbjo
2014-02-11 08:33
#9

Elizabeth56: Skälet till att man låter magsäcken sitta kvar är att ju mindre ingreppet är desto mindre är också risken för komplikationer. När jag ska göra min GBP så lämnar de också kvar resten av magsäcken, av just den anledningen, och det tycker jag låter vettigt.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

lil-sis
2014-10-06 15:55
#10

Knick på tarmen, inlagd och börjar snart dygn tre. Op 1/10, hem 3/10, åter 4/10 via akuten. Gjort skiktröntgen som visar knick med liten passage, så förhoppningsvis löser det sig utan op. Fasta och dropp. 500ml vatten kl 12-24 idag. Så hur det gick vet jag inte än.

Kalli
2014-11-13 19:22
#11

Har en släkting som var nära att dö. Vet inte alla detaljer men det involverade en infektion i operationssåret bland annat. Hen låg nersövd med starka mediciner för att ge kroppen en chans att återhämta sig och lyckligtvis gick det bra. Om det ledde till några långvariga komplikationer vet jag dock inte.

Upp till toppen
Annons: