Annons:
Etikett08-opererande-kliniker
Läst 4715 ggr
Regnstorm
2014-01-14 14:05

Har någon opererat sig här? Nöjd?

http://www.overviktskirurgi.se/

Jag är aktuell för Göteborgskliniken, men tar gärna emot berättelser om folks upplevelser från de som har opererats i anknytning till någon av dessa kliniker!

Jag skall på informationsmöte på torsdag, och skulle gärna höra vad ni tyckte om er resa, ni som har valt att operera er via Överviktskirurgi.

Annons:
Calcifer
2014-01-14 14:15
#1

Jag har inte opererats via dem, men jag har gjort en gastric bypass och svarar gärna på frågor om du har några.

EDIT:

Men herregud, hur blind är jag. Trodde detta var skrivet på en annan grupp, känns klart som korvspad att de flesta här gjort en OP. Sorry. 🤦‍♂️


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Regnstorm
2014-01-15 12:24
#2

Haha, ingen fara Bellatrix! Jag kanske borde ha haft en tydligare rubrik! 😃

berthagenn
2014-01-15 13:14
#3

generellt så är vanan av open bätter tror jag,  då de görs ca 10-12000 om året. så det finns en vana i detta landet till motsats från övriga norden tyvärr.

Regnstorm
2014-01-19 11:56
#4

Jag måste nog korrigera lite fakta i mitt första inlägg. Via hemsidan så fick jag intrycket att man kunde bli opererad i Göteborg/Mölndal, men detta är fel.

Efter att ha varit på ett informationsmöte, så framgick det att viktoperationerna endast utförs i Simrishamn.

Jag är positivt inställd till operation, och hoppas nu att finansieringen löser sig så att jag kan fullfölja.

Pepparmintzebra
2014-02-07 17:21
#5

Hej Jag opererade mig där i slutet av januari 2014 Var lite skeptisk i början, då det är en relativt ny klinik, men priset fick avgöra när jag väl talat med läkaren, och fick gott förtroende för honom. Men ska jag ge dem ett betyg på en skala mellan 1-5, så blir det en 6:a !! Varför ? 1/ Det kändes som alla de hade "syrror" som de hade hade enorm person känsla… Jag är mycket självständig och vill inte bli daltad med= de lät mig vara ifred så mycket som möjligt, men tog hand om mig så jag kände mig trygg hela tiden Granntjejen ville bli daltad med och då gjorde de det…. Narkos var det jag var mest nervös över Narkosläkaren,"ler bara jag tänker på honom.".. en underbar "gubbe". Han komm in ca 1h före op och pratade med mig,,, i säkert 30 min !!!! Vad vi prata om…snö i skåne…. kullar i skåne…narkosen… utveckling i narkos teknik…. När han gick kände jag med mycket, mycket trygg… OP-Läkaren hade jag talat med i telefonen och honom hade jag redan fått förtroende för. Men på den förbredande salen snacka vi lite till, han var som läkare är mest, lite stressade men förtroendeingivande, han har mycket bra referanser. Av de 5 tjejer som hade op samma dag som jag var det 3 som mådde prima liv, på morgonen dagen efter. 1 mådde lite sisådär efter gasen (vet man inte om den känslan är den jobbig) , en mådde riktigt dålig (samma tjej som vlle bli daltad med så jag drog inga höga växlar av det.) Det som är ett extra plus med dem är valfriheten och korta köer. OCH PRISET, till samma kvalitet som de +30 000 kr dyrare. Vad mer kan jag säga: Jag operades kl 14,30, vaknade vad jag minns första gången kl 17 och tog en promenad trotsa att jag var snurrig och lite illamående, (var vaken innan med det minns jag inte), kl 18,00 vaknade jag och drack lite, bytte om till mina kläder., vaknade kl 19 mådde jag bra, vakande klockan 21 mådde perfekt som klockan 13,00 samma dag sen var det mest tristess innan jag fick åka hem kl 11 dagen därpå Litet tips till dig, ta sista op tiden dvs inläggning kl 13, så sover du bort all tristess och eventuellt obehag, ta dig upp och gå så fort du tror att benen bär dig, ta ditt dropp på en promenad, byt om till dina egna kläder gör susen för humöret. var noga med att dricka, en energi en vatten….. Lycka till!

Pepparmintzebra
2014-02-07 17:28
#6

glömde att säga: Jag har inga komplikationer ännu, mer än de du åstakommer själv genom att äta fel, och ären… är knappt synliga

Annons:
Regnstorm
2014-02-07 20:59
#7

Tack för din berättelse, Pepparmintzebra! Gjorde du en GBP eller en sleeve?

Jag kommer att opereras den 19/2 kl. 13.00. Är lite orolig över att jag inte går ned så mycket nu i förväg, men den oron hör väl till antar jag? Går på VLCD-produkter och ska gå ned 5 kg. Har så långt gått ned 3…

Hur mycket har du gått ned sedan operationen?

berthagenn
2014-02-10 15:00
#8

Jafg är sååååååå NÖJD!

Har gått ner 73 kg! Har ett liv nu!

Jag slipper svampsalvan och kortionssalva i allehanda kroppsveck.

Slipper massa deo då jag är TORR dagen igenom WIEEE!

Har en mindre klädbudget. Ett par brallor drar man ner från H&M-hyllorna för 199:- (då jag hade stl 54/56 kostade ett par brallor mins 1200!!!)

Orkar göra saker

Behöver inte ”planera” i förväg om jag ska någonstans. Säten och avstånd bl a…. Ja ni fattar. ;o)

Upp till toppen
Annons: