Annons:
Etikett03-komplikationer
Läst 2266 ggr
[Claarabella]
2014-01-05 00:07

Blodsocker

Har varit opad i 7 v på måndag och har visa dagar problem med blodsockret. Skakig, darrig, ont huvudet och mår allmänt dåligt. Idag var en sådan dag. Varför blir det så? Är livrädd för att de ska vara så resten av mitt liv. Någon som vet?

Annons:
gummimamma
2014-01-05 16:46
#1

Äter och dricker du regelbundet och rätt? Det är jätteviktigt! Jag känner av om jag slarvar med maten…

berthagenn
2014-01-15 13:14
#2

kan vara litet så i början. ät lite och ofta. detta lägger sig sen. helt säkert. vet att jag var rädd också men detta avtar.

tossi
2014-04-29 16:31
#3

Har oxå problem med att jag börjar skaka och blir alldeles yrslig och då måste jag ha något att äta. Först trodde jag att det var blodsockret men jag har kollat upp det med en blodsockermätare men det är inget fel på blodsockret. Vet inte vad det beror på att jag skakar. Har ibland problem när jag dricker vatten, men då beror det oftast på att jag har druckit för fort. Kan inte dricka mjölk, inte oboy, alldeles för sött, är ju bra iof. Kan inte äta något som är sött, blir yrslig och måste gå och lägga mig i ca en timme. Och det är 3 1/2 år sedan jag op. mig. Och det har inte blivit bättre eller sämre så. …

Davbjo
2014-04-30 07:45
#4

Det kan vara så att det finns ett mönster i dina vanor som du helt enkelt inte noterar. Testa med att anteckna allt du äter och dricker under säg två veckor, och jämför sedan allmäntillstånden mellan dagarna, min gissning är att du kanske helt enkelt dricker för lite eller att du saknar något i din kost. Och har du den historiken är det enklare att utröna vad det skulle kunna bero på.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

tossi
2014-04-30 15:27
#5

Tack för ditt svar :) Ok, har aldrig tänkt på det förut. Ska göra så och se vad det kan bero på att jag blir sådär skakig. Och se om det blir någon förändring, det är ju inte alla dagar som de är så.

Upp till toppen
Annons: