Annons:
Etikett03-komplikationer
Läst 1759 ggr
Djurälskaren87
11/15/13, 10:33 PM

komplikationer vid gastric bybass

hej! en jobbarkompis till mig var väldigt överviktig och hade tt bmi på 38, hon genomgick en gastric bybass förra året men den har tyvärr gett henne komplikationer, hon går runt med ständigt illamående och spyr varje dag,tydligen har läkaren gjort något fel vid operationen så hennes tarm har kommit i kläm vilket medför hennes illamående, hon skall nu gå på massa kontroller för att få bli av med illamåendet.

tycker väldigt synd om henne, klart det finns komplikationer med alla operationer men kände lite extra nu när jag verkligen satt brevid henne och såg hur hon led:(

Annons:
dolfen
11/15/13, 10:56 PM
#1

Här en (som jag tycker) relaterad artikel.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/nu-kan-overviktiga-spola-fett-ur-magen/

Tydligen så tycker många som inte är insatta, att detta är fel. Själv är jag inte i behov, men tycker att människor har ett fritt val.
Det som funkar funkar, typ.

berthagenn
11/19/13, 11:36 AM
#2

En operationer är en operation. Med denna operation förlänger jag mitt liv i genomsnitt 14 r. Minskar hjärt- och kärlsjukdomar med 50% och minskar risken för cancer med 33%. Detta måste man ha i åtanke när man gör en sådan operation.

Jag mådde mycket bättre när jag började att läkas och träna. Sen när jag verlkigen gjorde och åt som doktor och dietist sa så vart det mycket mycket bättre!

Detta får man lägga i vågskålen.

Har aldrig mått så bra som jag gör idag. Detta räddade mitt liv!

Djurälskaren87
11/19/13, 11:55 AM
#3

2# ja det finns både solskenshistorier och mindre bra historier gällande operationer men jag ville bara dela med mig❤️

Upp till toppen
Annons: