Annons:
Etikett06-hudreduceringar-och-lyft
Läst 2273 ggr
Vildvittrans
2013-07-30 12:49

Flygekorre

Hej!

I september är det ett år sedan jag opererades. Jag har gått ner från 116kg till 66kg och eftersom jag är 170cm lång är jag snart ganska nöjd med min vikt. Jag älskar den här resan trots dumpningar, gallstensanfall (tar bort gallan om en vecka. Gallsten kan man få om man går ner mycket i vikt så gastric bypass operation kan öka risken för gallsten).
Min mage är inte så farligt hängig men däremot är mina armar hemska. Jag vet ju att landstinget inte kommer bekosta armar så jag får helt enkelt leva med dom för några 40 000kr har jag inte möjlighet att lägga på kosmetisk operation.

Men nu till mitt problem. Jag är inte den som svettas mycket alls. Tvärtom är jag alltid frusen (även innan operationen va jag frusen) så mina armhålor är oftast torra. Men det har liksom blivit veck i armhålan på grund av gäddhänget och i vecken är det "fnasigt", jag fäller hud och ofta kliar det. Tror det blir för tätt där helt enkelt eftersom vecken finns där oavsett hur jag rör armarna. Att hitta tröjor som förhindrar detta går tydligen inte heller om jag inte köper korvskinn. Några tips? Fler som har det så? Kan det vara svamp?

Jag svär…. Hade jag kastat mig ut från en klippa hade jag nog kunnat glidflyga. Som en stor flygekorre :-P

Hälsningar 
/Emma Öhr

Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.

Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.

Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning

 

Annons:
[Wiveka]
2013-07-30 18:02
#1

I en del landsting kan man få den typen av operation. OM man har stora problem. Så ta kontakt med din husläkare eller kirurg som op:ade dig

Calcifer
2013-07-30 18:29
#2

Precis som #1 sa, kontakta dem och förklara dina problem. Här får man inte heller ta bort hud genom dem om man inte har besvär. Har man det kan de göra det åt en. 

Jag har inga pengar egentligen heller att lägga på att ta bort överflödig hud, men jag kommer förmodligen ta lån eller spara ihop. Jag har mått så dåligt över min kropp så länge, jag skulle inte klara av att leva om jag måste må dåligt över min kropp fast jag inte längre är grovt överviktig.

Men då ska också nämnas att min startvikt var 150 kilo (helt vansinnigt) och att jag siktar på att väga 70 kilo ungefär.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Mimmsi
2013-07-30 21:06
#3

Jag har jättekraftiga armar och har typ alltid haft det. Förmodar att jag också kommer att se ut som en flygekorre! 😃

Min nuvarande vikt (i väntan på operation) 121kg (170cm), ska ner till 115kg med flyt innan OP. Ska snart ta "före bild" och måtta diverse områden på kroppen för att jämföra sen. Jag siktar på att gå ner till att väga nåt mellan 70 och 65kg.

Elizabeth56
2013-07-31 07:56
#4

Hej, jag har gjort en "sleeve" och har inte mkt häng på magen, men armarna hade gäddhäng. Själv arbetar jag med en maskin som heter Beautytek, och om du har någon sådan salong i närheten så tycker jag att du ska prova det. Oftast kan du delbetala, men räkna med minst 4-6 behandlingar. Dessa behandlingar stramar upp huden så då kanske du slipper dina "veck" som gör det för tätt i armhålorna. Om terapeuten där är osäker på vilken typ av behandling hon ska göra, så be henne ringa mig, jag finns i Kungsbacka.

Lycka till

Med vänlig hälsning Elizabeth


Elizabeth56

Upp till toppen
Annons: