Annons:
Etikett16-motion
Läst 3864 ggr
[Shettisar]
3/15/12, 1:31 PM

All kondition borta..

Lite gnäll så här en ruggig vår dag..

Har nu efter 4 månaders uppehåll(ej frivilligt) tappat all min kondition jag byggde upp efter min op(4år sedan). Blir så besvikenGråter.Haft en inflammation i min fot som läkaren inte velat behandla på 3 1/2 månad.Varför? Vet jag inte.Men när han upptäckte att jag dessutom hade blodbrist så blev det fart på honom. Eftersom jag dessutom är reumatiker så trodde han att jag redan gick på anti inflammatoriska medel,men så är inte fallet.Ialla fall sedan 2 veckor tillbaka har jag nu tagit anti infl, och det börjar nu bli bättre.Sakta men säkert. Provade att gå en kortare runda igår.Men efter ca 7-800meter så skrek foten om stopp… Men det är ialla fall en ökning på 400meter..

Så snart kanske jag kan börjar gå mina raska promenader igen.Obestämd

Annons:
berthagenn
3/15/12, 2:03 PM
#1

Jag hoppas det blir bättre för dig. Det blir det. Håll ut bara. Gnäll på och få ur det ur systemet.Kyss

Är opad den 7/2, och jag kan springa efter bussen utan att det gör ont i mina benhinnor. Bara det är ju en vinst..

Kram MalmöCool

[Shettisar]
3/15/12, 2:11 PM
#2

Tack, ibland är man lite ynklig.Det går upp & nedFlört

gummimamma
3/15/12, 10:11 PM
#3

Har du provat vattengympa eller att simma? De är skonsamma sätt att få motion.

ingann
3/15/12, 11:53 PM
#4

Hoppas du blir bättre snart så du får komma igång till det normala igen.

Gnäll på du:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Shettisar]
3/16/12, 9:03 AM
#5

#3 Nej eftersom jag alltid fått UVI när jag vistats i offentliga bassänger så undviker jag dessaObestämd

#4 Tack, ni är för gulligaKyss

[Shettisar]
3/16/12, 9:18 AM
#6

Off topic så att säg,men igår var jag hos distriktsköterskan i ett annat ärende.Och vi kom in på detta med magop.Hon kunde inte förstå varför främst media vill framhäva alla de negativa saker som kan inträffa. Hon menade på att de gånger de skriver om op så är det i negativ bemärkning.De hon träffat som har genomgått en magop så var de flesta super nöjda och mådde jätte bra.MEN det fanns undantag där de som opat sig trodde att hela deras liv och syn på mat skulle förändras med open.Dvs de trodde att open skulle göra allt jobb.Men där sa jag ifrån att så inte är fallet.Det är en ständig "kamp" med att hålla sig i form och hela tiden tänka på vad och hur man äter.Men har man bara fått detta inpräntat i huvudet så fungerar det ua.

Jag börjar undra om det inte är avundsjuka som ligger till grund i de som uttalar sig negativt om magop?De tror att en op fixar allt för oss och vi slipper kämpa med nedgång,kost,motion.

Sen detta med reklam då:

Titta bara på ex Mc D…Nu lanserar de enligt tv reklam hamburgare på amerikanskt vis.För att i nästa stund skriver alla om hur feta och osunda vi svenskar är/blir. Varför då inte bojkotta ställen som ex Mc D… Eller vi ska se ut som mer parten amerikanare? Extrem fetma, för att sedan få slängt i ansiktet hur mycket fetman kostar samhället. Äsch det är sådan dubbel moral så det finns inte ord. Nu blev det mer gnäll ser jag Skäms

Annons:
ingann
3/16/12, 11:15 AM
#7

#6 För mig är en op ett hjälpmedel, inte en mirakelkur..  Jag känner flera stycken som gjord open med strålande resultat, sen känner jag en som valde bort mat för vin istället, nu har jag inte pratat med henne på över 1 år så jag vet inte om hon fortfarande dricker eller har tagit sig i kragen, så känner jag en som gjorde open för ca 16 år sen som trodde att open var hela lösningen. När han åt så åt han till han var mätt, gick in och stoppade fingrarna i halsen och åt mer.. Han är idag lika stor (enorm) som han var innan.

För mig har redan påsdieten gett resultat, jag har börjat tänka på måltider flera gånger om dagen, ibland behöver jag inte påminnelsen på mobilen att det är dags att dricka en påse. Mitt problem har till största delen  berott på att jag ätit högst en gång per dag och då ätit mer än jag borde. Sen all läsk man hällde i sig på helgerna! Nu tycker jag det är godare med mineralvatten… De finns ju i så många goda smaker ju:)

En op för mig innebär en kickstart till att äta rätt och börja träna. Jag vill mer än något annat kunna börja vara ute i skogen och lägga spår med min hund, hjälpa till mer på min sons fotboll osv..   Med open så får jag inkörsporten till att tänka mer och orka börja träna på ett annat sätt när vikten lättar.

Haha, jag har också lagt märke till hur de lägger tvreklamen;) Sånt tänkte jag inte på förut.  Som tur är så är varken jag eller mina barn förtjusta i McD så vi blir inte sugna på deras reklam.. Vi äter där max vart 3je 4e år…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

berthagenn
3/16/12, 1:59 PM
#8

Håller med dig Ingalill! Till 1000! Skrattande

You go girl! Cool

Kram Bella

ingann
3/16/12, 4:07 PM
#9

Jag hittade en app som jag laddade ner på min mobil som heter RunKeeper, vilken häftig grej!  Jag startade den när jag gick ut med hunden nu på förmiddagen och var 5e minut kommer en röst från fickan (snacka om att jag hoppade till första gången Flört) som talar om hur länge, hur långt och hur hög hastighet jag har per kilometer…  När jag kommit dit jag normalt brukar vända så sa rösten att jag hade gått 25 min och 1,56 km…  Jag tyckte det lät så kort så jag fortsatte upp på en väg jag aldrig gått tidigare  så när jag till slut kom hem hade jag gått 8, 73 km! på ca 2 timFörvånad Det var en liten skogsväg så vovven fick springa fritt vilket innebar att jag kunde gå raskare och slippa stanna varje gång han skulle kissa eller bajsa;)

Så den appen kommer jag använda mycket! När jag kollade statistiken för promenaden när jag kom hem så kunde jag utläsa hur många kalorier ja bränt också:) 712 kcal! 490 mer än jag fått i mig idag så det borde väl märkas på vågen senSkrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

gummimamma
3/19/12, 10:04 PM
#10

#5 Jag har också problem med uvi ibland. Har alltid varit känslig. Men efter operationen har det blivit värre. Om jag slarvar med drickandet eller blir kall, kommer svedan garanterat. Får jämnt höra att tranbärsjos är bra mot uvi, och vet att det är så, men mina tänder och mage gillar inte det. Josen är för sura och tranärsdryck för sött. Tranbärstabletter/kapslar är för dyra, tycker jag. Men nu har jag hittat "mitt sätt" att undvika uvi! Torkade tranbär!!! Blandar dem alltid i musslin eller gröten på morgonen, eller äter några stycken som de är. Får jag känning av uvi, tar jag några tranbär extra någon gång under dagen. De smakar gott och är inte alls så där sura som färska/frysta är. Har nu ätit torkade tranbär över ett halvår, och inte haft en enda riktig uvi på den tiden. Innan dess hade jag minst en gång i månaden. Jag kan t o m bada på badhuset utan problem. Tranbär är kanske någonting för dig också?

[Shettisar]
3/19/12, 10:09 PM
#11

Bara tanken på tranbär får min tunga att "krulla" sig. Men faktum är att sista gången jag fick UVI så sa läkaren att det räcker med att ta Alvedon i 3 dagar så går det överObestämd Jag gjorde så ett tillfälle när jag dum som jag var satt kallt  och fick känningar.Det försvann efter 3 dagar med Alvedon.  Så nja jag får fundera. Tack å lov verkar det som att min inflammation i foten nu är på stark tillbaka gång ialla fall,men jag har ca 14 dagar kvar av medicinen att ta så mina förhoppningar är nu lite större än innan.

gummimamma
3/22/12, 9:28 PM
#12

Förstår vad du menar med att tungan "krullar sig". Det är SÅ surt! Men de torkade smakar inte surt, mer åt det söta hållet. Jättegoda i gröt, mussli eller vad som hellst. Jag kan äta några stycken som godis ibland. Tabletter och kapslar smakar inget alls. Men de är dyra i stället…

Upp till toppen
Annons: