Annons:
Etikett13-operationsberättelser
Läst 3036 ggr
TantAlma
11/24/11, 8:46 AM

GBP 22/11

Hej!

Nu är jag opererad och hemma igen från Södersjukhuset. Hade turen att få vara först ut på morgonen. GBP 22/11

Var lite nervös för att något skulle hända i trafiken så man inte skulle hinna in i tid( typ årets första snö ) . Som tur är är min man en klippa i såna lägen.

Hur mår jag? Bra, trots att jag haft 4 stänger i magen. och blivit både sydd och häftad med agreaffer (klamrer). Klart jag har ont men det gäller att ta smärtstillande i tid. Och inte vara duktig flicka och stå ut med smärta. Vilket jag märker att jag är lite för mycket emellan åt.

Jag hade turen att ha en sjuksköterskestuderande med mig på operation som sedan kunde ge mig lite andra detaljer än läkaren. Jag tyckte det var spännande att få höra hur hon upplevde det också.

Att sova första natten var inte det lättaste när man ligger i en 4 sal. En av patienterna var både jätte sjuk och förvirrad på det. Jag brukar prata i sömnen själv men den här patienten ropa i sömnen.

Jag ville inte ha en sån natt till och var glad att det gick så pass bra att jag kunde åka hem. Natten hemma gick bättre vakna till ett par gånger, men kunde somna om tills dottern kom och väckte mig när det var dags att gå upp.

Märker att det är viktigt att röra på sig. Man får gaser och de lättar när man rör på sig. Så även om man gärna vill vila mycket efter operationen behöver man få balans på det. i Små etapper röra sig och vila sig.

Min start vikt med remiss var 104 kilo och jag är 159 cm lång

Jag gick hem från sjukhuset med vikten 91,6.

Alma

Annons:
[AnnikaOhlsson]
11/24/11, 3:48 PM
#1

Hej!

Vad skönt att höra att allt gått väl! Visst har man lite ont, det är ju inte så konstigt. De har ju möblerat om ganska rejält därinne. Jag hade dessutom ett par ganska rejäla blåmärken efter instrumenten. Skrattande

Lycka till i framtiden!!

Kram

fairytindra
11/26/11, 3:43 PM
#2

Grattis till op. Längtar tills jag oxå är på andra sidan op dagen. Kram och lycka till. Skrattande

gummimamma
11/26/11, 4:49 PM
#3

Härligt att allt gått bra! Jag hoppas det fungerar bra med ätandet och drickandet för dig. Var noga med det, så du får energi i dig och kan få tillbaka krafterna snabbt.

Du opererades precis ett år efter mig! Jag opererades 22/11 2010. Jag hade min operation i tankarna hela "ettårsdagen", och är SÅ tacksam för att jag fått gå igenom den och allt den inneburit för mig. Har tappat 51 kg och har bara 5 kg kvar till normal bmi. Jag mår så gott, och hoppas du känner likadant om ett år!

Upp till toppen
Annons: