Annons:
Etikett03-komplikationer
Läst 4075 ggr
[baronbacon]
2011-11-02 16:14

GBP: Vad kan gå fel? Nackdelar?

Jag har för länge sedan fått remiss, men tvivlar på att jag kommer genomföra det. Jag är rädd för allt som kan (och ofta går) snett.

Nackdelar? Vad går oftast fel? Sviter och risker?

Är det så svårt att få operera bort hängskinnet som jag hört?

Annons:
[AnnikaOhlsson]
2011-11-03 09:29
#1

Oj, det finns tyvärr ganska mycket som kan gå snett vad jag hört!

Infektion i såren.

Något jag hörde mycket om innan open var läckage i "sömmen" (stygnen), det oroade mig en hel del! Men kirurgen lugnade mig med att de kör en blå vätska genom tarmarna för att kontrollera läckage innan de syr ihop igen. Visst, det kan uppstå ändå, men de gjorde en dubbel koll..

Tarmvred är ju ganska vanligt med, men det brukar komma senare när man magrat av även på insidan och tarmarna får plats att röra sig…

Det finns de som aldrig någonsin är hungriga och har svårt att få i sig tillräckligt med mat. Det finns de som ständigt är hungriga… Det finns de som har svårt att äta p g a att de dumpar på precis allt eller mår illa osv.

Det ÄR en risk att opa sig och om det är GBP du funderar på så bör du vara medveten om att den är oåterkallelig.

Jag har själv velat av och an i många år innan jag vågade. Har velat, men inte vågat, just p g a att så mycket kan gå snett. men en dag bestämde jag mig och då var jag oåterkallelig… :-)

Hur länge gäller din remiss?

Gör ingenting om du inte är 100% säker på att det är rätt just för dig…. Jag är dessutom av den tron att kroppen ställer in sig på vad man tror… Tron kan försätta berg! När jag väl bestämt mig så gick det inte att rubba mig! Det spelade ingen roll vad nån sade, jag skulle genomföra det och jag ställde in min kropp på det!

Det gick perfekt! Visst kan saker hända än, bl a tarmvred osv. Men jag kan säga att det är det absolut bästa jag nånsin gjort för mig själv!!

Kram och lycka till med vad du än bestämmer dig för!!

Upp till toppen
Annons: