Annons:
Etikett04-dumpningar
Läst 3707 ggr
[AnnikaOhlsson]
6/17/11, 12:36 PM

Ingen bra matdag...

Idag har jag dumpat så fort jag ätit…

När jag åt frukost hemma "smådumpade" jag lite, men inte så farligt.

På frukostfikat på jobbet fick jag världens svettningar och blev tvungen att gå till vilorummet!

På lunchen fick jag svinont i magen…. *suck*

Det har inte vart någon bra matdag alls…

Men jag ska väl egentligen inte klaga, jag har sällan problem med maten…

Annons:
stina63
6/17/11, 1:49 PM
#1

De är inte roligt att känna de så, Då vill man helst gå hem och lägga sig. Men hyacinta vad är dumpa för något?

[AnnikaOhlsson]
6/17/11, 2:29 PM
#2

Svårt att förklara dumpning, men om man äter fel mat… för sött, för fett osv, eller inte tuggar maten ordentligt, eller äter för fort osv så får man dumpningar. Det är svettningar, ont i magen, hjärtklappning, skakningar osv osv… om man dumpar riktigt rejält så kan man somna rakt av. Men när man haft en dumpning ö h t så blir man väldigt trött efteråt.

Därför har jag suttit och gäspat som en tok hela dagen!

Ibland får jag såna här "dåliga matdagar". Det spelar ingen roll vad jag äter, eller hur sakta och vältuggat, jag dumpar ändå…. men det inträffar väldigt sällan som väl är. Vet såna som dumpat varenda måltid sedan operation… Det blir ju tillslut ett jätteproblem att äta då!

[Wiveka]
6/17/11, 2:35 PM
#3

Åhh, känner med digGråter

Nu är det ju drygt 2 år sedan min  operation och dessa dagar kom just runt 6-10 månader, så jag hoppas att dina besvär minskar precis som mina gjordeKyss

Nu för tiden är det bara när jag ätit "fel" dvs det du beskrivit ovan.

kram, kram

stina63
6/17/11, 2:41 PM
#4

Usch inget vidare känna så, Jag förstår nu bättre vad du menar med dumpning, Men de kommer bli bättre längre fram Hyacinta

Kramis till dej vännen

[WX5]
6/17/11, 4:15 PM
#5

Min mamma hade problem med kött. Hon var tvungen att ta små små bitar och tugga ordentligt men oftast så glömde hon bort det och sen fick hon gå och kräkas upp det för att inte ha ont i magen.

[AnnikaOhlsson]
6/18/11, 2:30 PM
#6

Jag har ännu inte gett mig på kött. Bara pressat som det är i tex hamburgare. Men det är väl snart dax! Kräkas kan jag inte längre, på gott o ont..

Annons:
[WX5]
6/18/11, 3:36 PM
#7

Okej. Kommer ihåg när vi var små och mamma måste alltid gå från matbordet och kräkas. Hatar kräks. Sorry för OT.

Ta det försiktigt med köttet bara. Flört

millam
6/18/11, 4:56 PM
#8

Kött klarar jag inte alls ännu, bara malet, och tror jag inte kommer att göra det heller.. det liksom "fastnar" på vägen hur bra jag än tuggar den, och lyckas jag inte efter 6 timmars kräkningar få upp den själv, då måste jag in på sjukhus för gastroskopi.. Ändå är det över 2 år den jag opades.

Då går det inte ens att dricka vatten, gör jag det kommer det upp samma väg på en gång och har jätteont i magen.. så kött ger jag mig inte på! Har fått åka in 3ggr totalt efteråt, resten av gångerna har jag klarat det själv.

[AnnikaOhlsson]
6/18/11, 5:35 PM
#9

Nämen fy millam! Det låyer jättejobbigt! Då är det bättre att strunta i köttet ja… Nu ska vi ha långbord på campingen o visafton!ska bli kul!! Kram på er!

[WX5]
6/18/11, 5:37 PM
#10

Men hur skall det gå för mig som älskar kött?

millam
6/18/11, 6:43 PM
#11

Finns ju malet kött.. Men det är ju inte heller lika för alla, kanske du klarar det! Fast jag har inget emot det, jag tycker mycket om fisk, och väljer helst det iaf! Men att äta hel biff.. man ska ju tugga allt så noga.. det kan ju vara marigt.

Klarar ni andra att äta kött?

[AnnikaOhlsson]
6/18/11, 7:50 PM
#12

När det visarsig attmaninye kan äta nåt vill an hellerinte ha det! Jag älskar mjölk tex. Men vråldumpar på det, så det kvittar förmig!

[Wiveka]
6/19/11, 5:48 PM
#13

Jag klarar allt kött, har gjort det hela tiden (op 090610)

Annons:
Upp till toppen
Annons: